تصویر شهادت سردار سلیمانی را منتشر نکنید/ مراقب دام امپراتور رسانه‌ای آمریکا باشید

مشکات‌آنلاین: کارشناسان علوم ارتباطات و رسانه از هم‌وطنان خواستند از انتشار تصاویر پیکر سردار قاسم سلیمانی خودداری کنند.

دکتر حجت الله عباسی به انتشار عکس‌هایی از شهدای این جنایت تروریستی در رسانه‌های بین المللی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اقدام مصداق ترویج خشونت آمریکایی‌ها و در تعارض با پاسداشت حرمت این قهرمانان وطن و منافع ملی ایرانیان و عراقی‌ها است.

وی افزود: چه دلایل قانع کننده‌ای برای نشان دادن نماهای نزدیک، صحنه‌های خونین، انتشار عریان پیکر شهدای عزیز این رخداد تروریستی وجود دارد؟

دکتر عباسی گفت: کاربران عزیز رسانه‌های اجتماعی در ایام سخت کنونی که منافع ملی ایرانیان در میان است، باید مسئولانه با پیام‌های جهت‌دار پاره‌ای از رسانه‌های اجتماعی مواجهه شده و پیام‌های چالشی را با تفکر انتقادی و جستجوی لازم باور کنند.

دکتر علیرضا دباغ هم به ایسنا گفت: در گروه‌های مختلف دوستان و بسیجیان اقدام به ارسال عکس‌هایی از پیکر قطعه قطعه شده‌ی شهید قاسم سلیمانی کرده‌اند، این کار هر چند از روی حب آنها به شهید است، اما به هزار دلیل غیرقابل قبول و از دید نقد فرهنگی و اصول ارتباطات و رسانه ناموجه است.

وی تاکید کرد: لطفا چنانچه عکس‌هایی از این حادثه به دستتان رسیده است از انتشار آن خودداری کنید.

دکتر اکبر نصراللهی در کانال اینستاگرامی‌اش نوشت: سردار اسطوره مقاومت، فرمانده مقتدر و پرچم و نماد مبارزه ضدآمریکایی و اسرائیلی و ارتجاع منطقه بود؛ لطفا مراقبت انتشار و اشتراک عکس و فیلم از سردار باشید تا چهره و تصویر با افتخار سردار مخدوش نشود.

وی از کاربران فضای مجازی خواست تحت هر شرایطی ضمن ‌تلاش برای  پوشش‌ خبری اقدامات ناجوانمردانه امریکایی‌ها، ملاحظات و اصول تولید و انتشار تصاویر خشن رعایت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.