تلاش می‌کنیم توزیع جمعیت گردشگرا ن منحصر به ایام خاصی نباشد

فرماندار کاشان تصریح کرد: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت، تمرکز بر محور صنایع دستی، گردشگری و هنر است که در کاشان تلاش‌شده تا ضمن معرفی جاذبه‌هایمتعدد شهرستان، زمینه حضور و جذب حداکثری گردشگر در حوزه‌های مختلف فراهم گردد.

حمیدرضا مومنیان در آیین گشایش مجموعه تفریحی و اقامتی «ارگ محتشم» که در قمصر برگزار شد، با بیان تاثیر جشنواره گل و گلاب در جذب حداکثری گردشگر و توسعه چشمگیر شهر قمصر، افزود: طراحی این رویدادها که در قالب هفته‌های فرهنگی برگزار می‌شود، به‌گونه‌ای است که توزیع جمعیت گردشگرا ن را در طول سال در پی داشته و منحصر به ایام خاصی نباشد.

مومنیان رویکرد دیگر حوزه گردشگری کاشان را بهره‌مندی از ظرفیت غنی بوم‌گردی عنوان کرد و اظهار داشت: تجربه برنامه نوروزگاه و استقبال کم‌نظیر مسافران و گردشگران، توجه همگان را به ظرفیت نهفته در دل آواها و نواها و سادگی و طبیعت روستاها و بخش‌های تابعه شهرستان معطوف نمود.

وی اضافه کرد: بنابراین یکی دیگر از استراتژی‌های حوزه گردشگری کاشان برنامه‌ریزی به منظور توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در راستای افزایش کسب و کارهای خرد و درآمدزایی در نواحی روستایی‌است.

فرماندار کاشان ضمن یادآوری تاریخ دیرینه استحصال گلاب و عرقیات در بخش قمصر، تصریح کرد: گل و گلاب کاشان دارای شهرت جهانی است ولی در کنار سایر جاذبه های مغفول‌مانده دیار تمدنی و فرهنگی کاشان نیازمند معرفی حرفه‌ای است تا رونق بیش از پیش گردشگری و در نتیجه توسعه پایدار را رقم بزنیم.

«محمد محب‌خدایی» معاون گردشگری سازمان میراث‎فرهنگی کشور نیز در این آیین ضمن اعلام آمادگی به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در کاشان گفت: خوشحالم که دیدگاه مدیریت عالی شهرستان کاشان یک دیدگاه مثبت در حوزه گردشگری است و این می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای گردشگری شهرستان باشد.

مجموعه تفریحی و اقامتی ارگ محتشم با زیربنای 12 هزار مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع و با 20 میلیارد تومان هزینه توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.