دانشگاه کاشان می تواند اتاق فکر شهر باشد

رئیس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه آمادگی دارد اتاق فکر برای مجموعه شهر باشد.

عباس زراعت با بیان این که امروز توسعه کشور مبتنی بر توسعه دانش بنیان است، اظهار کرد: از این جهت نقش دانشگاه‌ها بسیار کلیدی و حساس است و دانشگاه کاشان در دوره مدیریتی جدید تمرکزش را در راستای این مساله و ارتباط با جامعه و توسعه منطقه قرار داده است و فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی روی پتانسیل‌های کاشان متمرکز شده است.

وی از مسئولین کاشان خواست تا نیازها و آسیب‌های شهر را به دانشگاه اعلام کنند تا پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی استادان و دانشجویان این دانشگاه در این راستا تعریف شود تا بتوان خدمات هدف‌مندی را به جامعه ارائه داد.

رئیس دانشگاه کاشان به پتانسیل‌ها و افتخارات دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان دو سال است که در ردیف 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است و این در حالی‌ست که در چهار سال گذشته در ردیف 24 کشور قرار داشت و امسال نیز با تلاش همکاران با یک پله صعود دانشگاه کاشان در دیف نهم نظام رتبه‌بندی «آی اس سی» قرار گرفت.

زراعت با تاکید بر این‌که یکی از مطالبات مردم این شهرستان استان‌شدن است خاطر‌نشان کرد: با شعار دادن مسایل حل نمی‌شود و باید شاخص‌های کاشان در تمامی زمینه‌ها معرفی شود و راه‌حل‌های علمی به مردم ارائه کرد.

وی معرفی دانشگاه کاشان به عنوان کیفی‌ترین دانشگاه کشور در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی لایدن، نمایه‌شدن دانشگاه کاشان برای نخستین‌بار در نظام رتبه‌بندی یومالتی‌رنک، کسب رتبه پنجم دانشگاه کاشان در حوزه‌های نوظهور، معرفی دانشگاه کاشان به عنوان سالم‌ترین و پاک‌ترین دانشگاه‌های کشور از نظر آسیب‌های اجتماعی و تنوع فعالیت‌های فرهنگی را از جمله افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: تا با تلاش و همت هر چه بیشتر بتوان ارتقاء دانشگاه کاشان را در همه سطوح شاهد بود.

رئیس دانشگاه کاشان ارتباطات بین‌المللی و ارتباط با صنعت و جامعه را از سیاست‌های کلی این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی، راه‌اندازی بنیاد مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، راه‌اندازی آزمایش‌گاه استاندارد، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های صنعتی و ایجاد میز صنعت و هنر در دانشگاه نمونه‌ای از اقدامات انجام شده برای این ارتباطات است.

وی از تاسیس پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی خبر داد و افزود: زمینی به مساحت 50 هکتار برای ساخت این پارک در مجاورت دانشگاه و شهرک صنعتی راوند در نظر گرفته شده است که به‌زودی عملیات ساخت آن شروع می شود.

دکتر زراعت اظهار امیدواری کرد: با ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه زمینه تعامل هر چه بیشتر علم با صنعت رونق گرفته و تبدیل علم به ثروت و تجاری‌سازی تحفق یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.