زباله‌ها را به‌خاطر سلامت محیط زندگی‌مان در منزل تفکیک کنیم

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت:با جداسازی زباله به سلامت خود، کارگران شهرداری و محیط زیست‌ِمان کمک کنیم .

به گزارش شهرداری کاشان؛ محمدرضا عبدلی خالدی گفت: در سال‌های اخیر به‌دلیل تغییرات در سبک زندگی میزان تولید زباله در شهر زیادشده و گاهی اوقات شهروندان دانسته یا از روی ناآگاهی اقدام به رهاسازی زباله‌های خطرناک در طبیعت و یا مخلوط‌کردن آن با زباله‌های شهری کرده و با این کار خسارات جبران‌ناپذیری به خود و محیط‌زیست وارد می‌کنند.

عبدلی خالدی افزود: زباله‌های خطرناک به‌صورت جامد، یا مایع بوده که به دلیل کیفیت فیزیکی، شیمیایی و یا بیولوژیکی می‌توانند باعث افزایش مرگ و میر و بیماری‌های جدی شوند.

وی افزود: زباله‌های پر خطر شامل زباله‌های تیز و برنده (شیشه، سر سرنگ، قوطی کنسرو) زباله‌های عفونی (پوشک بچه و…) و زباله‌های سمی (بازمانده باتری و لامپ کم‌مصرف به‌دلیل وجود عنصر جیوه در آن) است که با رعایت‌نکردن و جمع نمودن همزمان این موارد باعث بروز لطماتی جدی به خود، کارگران و محیط زیست‌ِمان می‌شویم.

خالدی اعلام کرد: می‌توان با تحویل زباله‌های خطرناک قابل بازیافت، همچون شیشه به مراکز بازیافت در سطح شهر و با جداسازی زباله‌های سمی و عفونی و گذاشتن آن در پلاستیک‌های قرمز به سلامت محیط زیست و خود کمک شایانی کرد.

با جداسازی زباله می‌توان به کاهش نیاز به مکان دفن زباله، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و انرژی، افزایش کیفیت کمپوست و بهبود وضعیت خاک کشاورزی و در کل به سلامت جامعه کمک کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.