شهرداری کاشان آماده برگزاری آیین قالی‌شویان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان از استقرار نیروهای شهرداری برای خدمت‌رسانی گسترده در آیین قالی‌شویان مشهد اردهال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امورر بین‌الملل شهرداری، «محمدرضا عبدلی‌خالدی» با بیان اینکه پوشش خدمات در دوهفته متوالی جمعه فینی‌ها و نشلجی‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: 30 نیروی تنظیف، 20 نیروی انظباط شهری، خوردهای سنگین و سبک آتش‌نشانی، دو دستگاه مزدا، چهار دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه تریلی تانکر آب، یک دستگاه لودر، یک دستگاه جرثقیل، یک دستگاه نیسان و دو دستگاه پرس جمع‌آوری زباله برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت سلطان علی بن محمدباقر(ع) در محل حضور خواهند داشت.

معاون خدمات شهری با اشاره به این‌که نیروهای خدمات شهری و تنظیف شهرداری کاشان، عصر پنج‌شنبه ۱۲ مهرماه برای شروع خدمت‌رسانی به مشهد اردهال اعزام می‌شوند، گفت: تنظیف و رفت و روب، جمع‌آوری زباله، رفع سد معبر، ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی، تامین بخشی از ماشین‌آلات سنگین مورد نیاز، همکاری و اجرای طرح‌های ترافیکی تحت نظر پلیس راهور و تامین امکانات و مایحتاج نیروها در این ایام بخشی از فعالیت‌های شهرداری کاشان در آیین سنتی و مذهبی قالی‌شویان است.

آیین سنتی مذهبی قالی‌شویان مشهداردهال کاشان در جمعه دوم مهر با سوگ‌واری ویژه اهالی فین کاشان انجام می‌شود که برگزاری این آیین به ثبت آثار معنوی یونسکو هم رسیده‌است.

در جمعه سوم نیز آیین سوگ‌واری در کنار مضجع شریف امام‌زاده سلطانعلی‌بن‌امام محمد باقر توسط اهالی روستای نشلج برگزار می‌شود که به جمعه نشلجی‌ها معروف است.

هر کدام از آیین‌ها نماد و اشاره‌های تاریخی مخصوص به خود در رابطه با نحوه شهادت آن امام‌زاده، سپس تشییع و تدفین و سوگ‌واری آن امام‌زاده دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.