شهردار مستعفی اردستان: شورا با تصویب نکردن مصوبات مرا تحت فشار قرار داد

محسن حیدری، تصدی شهرداری اردستان را رها کرد.

در خبرها آمده بود که او استعفا داده و اعضای شورای شهر پس از استعفای شهردار در روز پنجشنبه با استعفای وی موافقت کرده‌اند.

اما در محافل سیاسی اردستان از فشار شورا برای استعفای شهردار سخن می‌گفتند؛ موضوعی که پیشتر حیدری در یک گفت‌وگو به آن اشاره کرده است.

در روز پذیرفته شدن استفعای حیدری با وی و رئیس شورای اردستان تماس گرفتیم و ازآنها درباره پشت پرده این استعفا پرسیدیم.

حیدری در این گفت‌وگو تاکید داشت نمی‌خواهد با گفته‌هایش حساسیت ایجاد کند، اما با خواست خبرنگار مشکات‌آنلاین به همه پرسش‌های ما پاسخ داد.

او در قسمتی از گفت‌وگو از «تبانی» شورا برای برکنار کردن خود سخن گفت.

حیدری اهل کاشان است و سابقه تصدی شهرداری سفیدشهر و برزک را در کارنامه خود دارد.

آنچه پیش روی شماست گفت‌وگوی مشکات آنلاین با شهردار سابق اردستان است. گفت‌وگوی رئیس شورا به زودی منتشر می‌شود.

 

علت استعفای شما چه بود؟

سربسته بگویم، شورای شهر اردستان در بحث انتصابات داخل شهرداری ورود پیدا کردند و ما را با ندادن مصوبات نیازمان، در فشار قرار دادند و اذیت کردند. به عزل و نصب‌ها و اضافه‌کاری‌ها ورود پیدا کردند.

 

عزل و نصب‌های سیاسی مد نظر آنان بود یا طائفه ای؟

در اردستان سیاست حرف اول را می زند اما سیاست را بر طبق محله هم شکل می دهند.

 

 در مصاحبه اخیرتان گفته بودید که شما را تهدید به استیضاح کرده بودند و گفته می شود اعضا شورا در جلسه آخر شما را در دو راهی استعفا و یا استیضاح قرار داده‌اند. این موضوع صحت دارد؟

عملاً سؤالاتی که پرسیده شد، یا قانونی نبود و یا جایگاهی نداشت. تعداد مصاحبات اجرانشده‌ی من به عدد انگشتان یک دست نرسیده است. در اضافه کاری و عزل و نصبها نباید ورود پیدا می کردند. پاسخ ما مستدل بود. وقتی که وارد شهرداری شدم دستگاه کامپیوتر نداشتیم و من چندین دستگاه کامپیوتر خریدم. اینها بهانه ای بود برای اهداف پشت پرده ای که از آن خبر نداشتم و مرور زمان همه چیز را مشخص می کنند.

در کل می‌توانم حرف از یک تبانی بزنم.

آن‌ها گفتند حتی  قران مجید هم نازل شود، ما گوش نمی‌دهیم، کار خودمان را ادامه داده و طرح سؤال و سپس استیضاح می‌کنیم.

برای تمامی سؤالات اعضای شورا، پاسخ مستدل موجود است اما نمی‌خواستند بشنوند.

برای مثال، پرسیده شد که چرا خدمات آنلاین به مردم نمی‌دهید.  در کاشان هم با آن همه تلاشی که شده هنوز خدمات آنلاین آنچنانه وجود ندارد.

لازم است بگویم من چندین دستگاه کامپیوتر و 5 دستگاه اسکنر فکس خریدم برای اردستان. این‌ها نشان می‌دهد که بهانه کرده بودند برای اهداف پشت پرده‌ای که من از آن خبر ندارم و نمی‌دانم دلیلش چیست. به‌هرحال مرور زمان، اهداف بسیاری از دوستان را مشخص خواهد کرد.

 

 گفته می شود از شما انتظارات انتخاباتی داشتند.در این مورد توضیح دهید.

بنده در یکی از مصاحبه‌هایم گفته بودم که نمی‌گذارم شهرداری در انتخابات وارد شود که رئیس شورای شهر این را همیشه متذکر می‌شدند که چرا مصاحبه کردی؟  یکی از دلایلشان این بود. اجازه بدهید بیش از این توضیح ندهم.

 

بحث اختلاف‌نظر شما و شورا دقیقاً از چه زمانی شروع شد؟

به سه دلیل اختلاف ما شروع شد، 12 درصد بودجه را توسط یک کاری که خود شهرداری انجام داده بود توانستیم به دست بیاوریم که شورا مصر بود با نظر شورا هزینه شود که این کار قانونی نبود، دوم عزل و نصب‌ سه تا از نیروهای اصلی شهرداری بود که من با این داستان مخالف بودم.

و دیگری اصرار بر اضافه کردن چند تن از افراد به مجموعه بود که من کاملاً مخالف بودم، چون معتقدم متخصص باید به مجموعه اضافه شود، آن‌هم با نظر استانداری. ولی این دوستان مصر بودند که افراد موردنظر خودشان را بگذارند.

از همه مهم‌تر اینکه به ما می‌گفتند که مصاحبه‌ها را انجام ندهید، درصورتی‌که قانوناً حق یک مجموعه است که مصاحبه کند و خودش را از اتهامات دور کند. که یکی از آن همان مصاحبه درباره دخالت نکردن شهرداری در انتخابات بود.

 

 از ظرفیت سایر مسئولین مثل فرماندار یا استانداری برای حل این اختلافات استفاده نکردید؟

من از همه ظرفیت‌ها استفاده کردم ولی آن‌ها روی همه مسئولان را زمین گذاشتند. حتی با نماینده اردستان هم‌صحبت شد که گفت شورا حرف ما را گوش نمی‌دهد.

 

در جلسه آخر دقیقاً چه گذشت و بحثی که گفته بودند یا استیضاح یا استعفا صحت دارد؟

جلسه آخر را برای جواب به  طرح سؤال رفتیم که دوستان گفتند هرچه شما بگویی ما گوش نمی‌دهیم.ما چهار رأی منفی داریم.

گفتم توضیح بدهم یا نه؟ گفتند نه. یک مخالف یک ممتنع و سه نفر که گفتند قانع نشدیم.

گفتند ما می‌خواهیم دوباره رأی بدهیم، من گفتم شما پشت پرده برای خودتان داستان‌هایی دارید که حاضر به گوش دادن نیستید؟ گفتند بله. گفتم این هم استعفای من و بهتر است بیش از این ما مردم را درگیر نکنیم.

شورای اردستان آن‌طور که باید ما را همراهی نکردند، اما ان‌شاءالله نفرات جدید را همراهی کنند.

من ۳۵ درصد بودجه امسال مرا محقق کرده بودم. ما منابع پولی را وارد اردستان کردیم که در تاریخ اردستان و استان اصفهان بی‌نظیر بود. یک عدد بودجه آوردیم که فکر کنم که در کل شهرداری‌های سراسر کشور، کسی وصول نکرده است.

ما سعی کردیم که اردستان را به یک مسیر واقعی برسانیم ولی نظرات متفاوت بود. به قول رئیس شورا ما صرفاً ازنظر مدیریتی باهم اختلاف داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.