طراحی سامانه آموزش مداوم روانشناسان توسط جوانان کاشانی

سامانه آموزش مداوم روانشناسان و مشاوران که توسط شرکت کاشانیِ «کاسپین وب» طراحی و پیاده سازی شده است، 22 آبانماه ، با حضور «انوشیروان محسنی بندپی»، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، در سالن کنفرانس سازمان بهزیستی کشور رونمایی شد.

 

«محمد ابراهیم مداحی» رئیس امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، «شهربانو امانی» عضو شورای شهر تهران و جمعی از روانشناسان و مشاوران و اساتید دانشگاه در این مراسم حضور داشتند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه برای نخستین بار در حوزه آموزش به ساختاری استاندارد دست یافتیم گفت: این ساختارسازی در قالب سامانه آموزش مداوم روانشناسان و مشاوران توسط مرکز ملی راهبری و توسعه سلامت روان طراحی شد که قابلیت آموزش برای دو گروه؛ یکی عموم مردم و دیگری افراد متخصص را دارد.

 

وی ادامه داد: باتوجه به روند تغییرات سریع در عوامل محیطی و صنعتی شدن زندگی، روزبروز شاهد رشد آسیب های اجتماعی هستیم.

 

محسنی بندپی تصریح کرد: برغم تعریف کامل سازمان جهانی بهداشت از سلامت مبنی بر برخورداری از سلامت اجتماعی ، جسمی، روحی و روانی ، ما خیلی اهمیت قضیه را درک نکرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: پایبندی به تعریف کامل سلامت، نگاه سیستمی و فرآیند محور می طلبد.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: فقر، بیکاری، بی عدالتی، تبعیض، رشد مصرف مواد مخدر، افزایش طلاق و حاشیه نشینی از جمله شرایط جدید ی است که با آن مواجه هستیم بنابراین سه استراتژی پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها، مداخلات کیفی، تخصصی، بهنگام و استاندارد و استفاده از ظرفیت های علمی در دولت روحانی مدنظر قرار گرفت.

 

محسنی بندپی اضافه کرد: عوامل برهم زننده سلامت روان انسان ها از 15 سالگی شروع می شود که این مساله، اهمیت مداخله بهنگام را روشن می سازد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به زلزله غرب کشور اشاره کرد و گفت: گروهی از داوطلبان آلمانی برای کمک رسانی به زلزله زدگان، اعلام آمادگی کرده اند که در حال فراهم کردن بستر حضور آنها در کرمانشاه هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.