در صورت ورودنکردن ما به چالش‌های فرهنگی مرنجاب دیگرانی آن‌را مدیریت خواهند کرد

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، مشکل اصلی و اساسی منطقه گردشگری کویر مرنجاب را فقدان یکپارچگی مدیریتی و برنامه‌ریزی در آن منطقه می‌داند.

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد دوشنبه 22 مردادماه به خبرنگاران گفت: ظرفیت گردشگری کویر مرنجاب یک فرصت برای شهرستان آران و بیدگل بوده و کاهش ورود گردشگر به این منطقه هشداری جدی برای مسئولان است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی اساسی برای این منطقه دارای ظرفیت‌های گردشگری افزود: کویر مرنجاب یکی از زیباترین کویرهای ایران است اما با رقابتی که برای جذب گردشگران در کشور ایجاد شده، آران و بیدگل با تاسف در حال از دست‌دادن جایگاه خود است.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوزه گردشگری یکی از اولویت‌های درآمدزایی و ایجاد اشتغال است اما برخی مسائل فرهنگی به چالشی در مرنجاب تبدیل شده و در صورت ورود نکردن ما، دیگرانی آن را مدیریت خواهند کرد.

او به روند مدیریت منطقه گردشگری مرنجاب در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: کنسرسیوم مدیریت منطقه از مجموع ذی‌نفعان در ابتدای سال جاری تشکیل شد تا با تعیین یک مدیر اجرایی از پراکندگی‌ها جلوگیری شود.

فقدان استقرار دائم نیروهای امدادی و انتظامی، نبود امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع‌رسانی و در مقابل دریافت مبلغ‌هایی قابل توجه در ورودیه کویر مرنجاب از کاستی‌های بارز این منطقه به شمار می‌رود؛ به طوری که در سال‌های گذشته ده‌ها نفر در این منطقه گم شده و سه نفر نیز تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

منطقه گردشگری مرنجاب واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.