مسئولان دربرابر نقد رسانه‌ها موضع گیری نکنند/ استقلال لازمه نقد منصفانه است

«عباسعلی قپانی‌پور» معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان «استقلال رسانه ها» را لازمه نقد منصفانه دانست و گفت اکثر هنرمندان و اهالی قلم تلاش کرده‌اند این استقلال را حفظ کنند.

قپانی پور در جشن دو سالگی مشکات آنلاین گفت:

  • امروز رسانه‌ها افکار عمومی را هدایت می‌کنند و با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید بپذیریم که در اتاق شیشه‌ای قرار داریم.
  • برای توسعه باید دست رسانه‌ها را باز بگذاریم. رسانه نقش موثری در توسعه فرهنگی دارد. مردم با اظلاعاتی که از طریق رسانه‌ها به دست می‌اورند کنش‌های اجتماعی خود را پایه گذاری کرده و سرنوشت خود را رقم می‌زنند.
  • همین نکته می‌رساند که رسانه‌ها هم باید در ارائه اطلاعات به مخاطبان خود نهایت امانتداری و دقت را داشته باشند. بحث من درباره رسانه‌های معاند نظام نیست، رسانه‌هایی که امروز در این کشور با تمام سختی‌ها موجود فعالیت می‌کنند باید تلاش کنند منصفانه حرکت کنند.
  • رسانه باید منصفانه مسئولین را نقد کند و پیام مردم را به آنها برساند و مسؤلان هم آنقدر باید آنقدر سعه‌صدر و تحمل داشته باشند که دربرابر نقدها موضع نگیرند و در اصلاح آن تلاش کنند.
  • زمانی که بخشدار نیاسر بودم، یکی از نشریات وادقان علیه من مطلبی نوشته بود و اشاره کرده بود که 30 میلیون تمام خرج بخشداری کرده‌اند. در آن زمان ما همه مسئولان منطقه را جمع می‌کردیم و در حضور اعضای شوراهای روستا به مشکلات آنان رسیدگی می‌کردیم. مسئول این نشریه را خواستم و از او پرسیدم شما این مبلغ 30 میلیون را از کجا آورده بودید؟ و بعد به او گفتم شما حق دارید که از ما انتقاد کنید اما به دنبال ارائه اطلاعات درست به  مردم باشید.
  • البته رسانه برای اینکه بتواند آزادانه و منصفانه دیگران را نقد کند باید استقلال خودش را حفظ کند. البته اهالی قلم ما تلاش می‌کنند این استقلال را حفظ کنند. متاسفانه در ایران فعلی رسانه‌ها، هنرمندان، شعرها بسیار مظلوم واقع‌شده‌اند. من امسال که در نمایشگاه مطبوعات حضور داشتم، در تقدیر از پیشکسوتان این عرصه متوجه شدم که اکثر این خبرنگاران در کمال مظلومیت و فقر از دنیا می‌رفته‌اند در حالی که خبرنگار باید دیده شود.
  • مشکات آنلاین در مدت حضور خود در عرصه مطبوعاتی با دست خالی آبروی کاشان را در عرصه‌های مختلف حفظ کرده است. این جشن دوسالگی را به این عزیزان تبریک می گویم و امیدوارم همچنان در عرصه های منطقه ای و کشوری بدرخشند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.