مسئولان شهری در برابر «سیلک» پاسخ‌گو باشند

کم‌تر از یک‌سال از تعیین شهردار جدید کاشان می‌گذرد، اما وضعیت مدیریت شهری و عملکرد شهرداری همچون گذشته، صحنه آزمون و خطای نزدیکان شهردار شده است.

نشریه «سیلک» که در دوره شهرداری قبلی منتشر می‌شد، بار دیگر با شکل و شمایلی جدید و با کاغذ دوستدار محیط‌زیست آغاز به انتشار رایگان کرده است.

«سیلک» با تیم تحریریه‌ای مجزا از کارمندان شهرداری کاشان، انتشار یافته و قرار است دوبار در ماه به چاپ برسد. حالا در این وانفسای بدهی‌های کلان شهرداری و تعدیل اجباری نیروهای مازاد که بر شهرداری تحمیل می‌شود، صرف هزینه دیگری برای انتشار نشریه از بیت‌المال چه ضرورتی دارد؟

سعید ابریشمی‌راد در نشستی که در فروردین‌ماه با خبرنگاران داشت، در انتقاد کاشان نیوز، به تاسیس مرکز تولیدات رسانه در شهرداری، و انجام کاری موازی با کار نشریات و خبرگزاری‌های باسابقه کاشان، عنوان کرد مرکز تولیدات رسانه، مرکزی برای تجمیع کارکنان متخصص شهرداری در امر رسانه بوده تا کارها متمرکزتر انجام شود و به هیچ وجه قرار نیست نیرویی از بیرون شهرداری به این مرکز اضافه شود و در کار و تخصص شما روزنامه‌نگاران کاشانی وارد شویم.

یک ماه از صحبت شهردار گذشته و نشریه «سیلک»، با تحریریه‌ای خارج از کارمندان شهرداری آغاز به کار کرده است.

شهردار کاشان با اطمینان به خبرنگار کاشان نیوز گفته بود ما قرار نیست مثل همشهری تهران، رسانه چاپی داشته باشیم و تصور شما از مرکز تولیدات رسانه شهرداری اشتباه است و ما در این مرکز، رسانه تاسیس نمی‌کنیم. اما انگار کارها در شهرداری بدون نظر شهردار در حال انجام است. همان‌طور که در همان مصاحبه شهردار گفته بود هنوز مرکز تولیدات رسانه انتظار من را برآورده نکرده است.

در شهری که بدهی ۵۰۰ میلیاردی دارد و بر اساس مصوبه شورا، موظف است امسال ۱۰ درصد از نیروهای مازاد خود را تعدیل کند و زیرساخت‌های شهری به قدری ضعیف است که با هر باران بهاری، سیلابی در شهر به راه می‌افتد و میلیون‌ها تومان خرابی به بار می‌آورد، چاپ نشریه چه ضرورتی دارد؟

کاشان بر اساس آمار سامانه جامع رسانه‌های کشور، تعداد ۱۳ نشریه مکتوب و ۵ پایگاه خبری ثبت شده دارد و تعداد ۷ نشریه و پایگاه خبری نیز در انتظار صدور مجوز هستند.
آیا پس از وجود شبکه‌های مجازی و برنامه تلویزیونی کاشانه، اطلاع‌رسانی شهرداری با ارتباط بهتر با این رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست؟

شورای شهر و شهرداری کاشان باید لزوم ایجاد یک نشریه چاپی با آن هزینه‌های سرسام‌آور چاپ و با این افزایش روزبه‌روز دلار که بر قیمت کاغذ تاثیر می‌گذارد، را توضیح دهند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز لازم است توضیح دهد چرا بر قوانین انتشار نشریات داخلی و بدون مجوز نظارت ندارد تا ضربه‌ای دیگر بر تن نحیف رسانه‌های کاشان نخورد.
مطهره حاجی‌زاده ــ کاشان نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.