مشکات آنلاین با نگاهی همراه با مسئولیت اجتماعی در حال مدیریت است

سید مهدی الوانی‌ــ استقبال از سنت نقد، بر آمده از یک تفکر پایدار و رویه‌ی آینده‌ساز است. اگر نقد را بیان کننده خوبی و بدی، و حسن و قبح بدانیم، بایست به ادراک آن نیز و ترویج آن هم همت گمارد.

اینک که مجموعه‌ی وزین «مشکات آنلاین» به عنوان منتشرکننده اخبار کاشان بزرگ در برگیرنده ایده‌های جدید و روش‌های متناسب است، در آغاز سومین سال فعالیت خود جای دارد برخی از محاسنش مرور شود .

یکی از مهمترین محاسن مشکات آنلاین، پایبندی به اندیشه و بهرمندی از تخصص است. هر مخاطب پیگیری متوجه این موضوع خواهد بود که مشکات آنلاین با نگاهی همراه با مسئولیت اجتماعی و تخصص برآمده از تحصیل و تجربه در حال مدیریت و کنترل است.

توجه به تخصص در یک رسانه‌ی محلی با محیط انتشار ملی نیازی مهم و نگاهی اندیشه محور است. بسیاری از رسانه های مکتوب و غیر مکتوب ( به صورت کشوری ) با هدف گذاری انتشار اخبار یک منطقه در بستر شبکه جهانی ارتباطات در حال انجام اند که از مقایسه می توان به این نتیجه دست یافت که مشکات آنلاین در دو آیتم تخصص و تهعد اندیشه، گام‌هایی از دیگر مجموعه‌ها بالاتر است.

از دیگر ویژگی‌ها و محاسن مجموعه آن است که در فراز و فرود‌ها تعادل در انتشار مطلب چه از نظر کیفیت و کمیت را حفظ کرده‌است و در گام بعد عدم تامین محتوا از یک یا چند مرکز مخصوص را می‌توان از دیگر ویژگی‌های ممتاز آن بر شمرد.

مشکات آنلاین به اعتقاد نویسنده برآمده از بدنه‌ی اجتماعی یک جریان فکری است و این مهم از ارزش بالا و اهمیت والایی برخوردار است. ما با یک رسانه منتشرکننده اخبار سفارشی و یا ارجاع‌دهنده به یک رسانه عمومی روبه‌رو نیستم، با یک تولید محتوا با ویژگی‌های ذکرشده همراهیم.

گاه در روند اجتماعی مجموعه مشکات آنلاین را در قالب تعلیم و آموزش و یا حاضر در نمایشگاه مطبوعات کشور می‌بینیم. ارزشی که به واقع از امتیازات نادر و از نگاه‌های اصولی در مقال رسانه و حرکت فرهنگی است.
این نوع حرکت‌ها که پایه در آموزش و توان‌مندی دارد، جای این امید را فراهم می‌آورد که با ایجاد بدنه‌ی فعال و متخصص در آینده بایست انتظار حرکت‌های بهتر و توسعه‌محور بیشتر و علمی در انواع رسانه را داشت‌.

برداشت بر این است که تلاش در جهت حفظ استقلال مالی به عنوان یک ابزار عدم وابستگی هر رسانه را مشکلات آنلاین خوب درک و سختی آن را به نیکی قبول کرده‌است، روند روبه رشد بودن، توسعه فعالیت‌های مختلف خبری همراه با بیان تحلیل از دیگر ویژگی‌ها و یا یکی از شاخصه‌های فعالیت مشکلات آنلاین است.

در میان مطالب این رسانه توجه خاص به مصاحبه از امتیازات و در مقام ارتباط بهتر با مخاطب نقش بارزی دارد.

تلاش‌های مصلحانه و توجه عالمانه مجموعه به واقع جای ستودن دارد و به‌جا است که با برگزاری و انجام نشست‌های تخصصی با محوریت موضوعات شهری دریچه‌ی جدیدی را برای نگاهی کاربردی و تخصصی فراهم آورد‌.

پی‌نوشت: در آستانه سومین سال آغاز به‌کار مشکات آنلاین از برخی صاحب‌نظران و مخاطبین این رسانه درخواست کردیم، نیم‌نگاهی به کارنامه دوساله ما داشته باشند. نوشته بالا در پاسخ به این  فراخوان توسط آقای الوانی برای مشکات آنلاین نوشته شده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.