معلمان دانش‌آموزان را فرزندان خود بدانند/ اصحاب رسانه نقطه اتصال ما با مردم هستند

فرماندار ویژه کاشان در نخستین حضور خود در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین خانواده دولت است که بیشترین سهم را در همکاری مشترک دولتی از جمله برگزاری با شکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد داشت. هرچند که انقلاب متعلق به مردم بوده و خود مردم آن‌را برگزار می نمایند.

علی‌اکبر مرتضایی ضمن تبریک به مناسبت هفته تشکیل شوراهای آموزش و پرورش یادآور شد: تلاش‌های بی‌شائبه خانواده بزرگ آموزش و پرورش در شهرستان، هیچ‌گونه مطابقتی با حقوق و مزایای آنها ندارد که امیدواریم در آینده شاهد حل این مباحث در کل کشور باشیم.

وی در ادامه مهم ترین بازوی استانداران، فرمانداران و بخشداران در حاکمیت را آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: حساسیت مردم در بحث آموزش و پرورش زیاد است، چرا که در واقع فرزندان ما در این بخش تعلیم و تربیت می‌بینند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان، خانواده آموزش و پرورش را از فرهیخته‌ترین افراد و کارمندان دولت دانست و گفت: بسیار مهم است که معلم‌ها علاوه بر تخصص در رشته خود از روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ، حقوق نیز اطلاعاتی داشته باشند چرا که انسان باید در مورد همه مسائل در رشته تخصصی خود اطلاعات کامل داشته و همه موارد را بداند که لازمه موفقیت آن این است که این قانون را رعایت کند.

مرتضایی در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر اینکه معلم ها بخصوص در مقطع ابتدایی باید دانش آموزان را فرزندان خود بدانند، افزود: در بحث کیفیت انتظار دارم رفع کمبود نیروی انسانی خصوصاً در سطح متوسطه انجام شود، بالابردن سطح کیفی نیروها بیشتر مورد توجه قرار گیرد نه از لحاظ کمی بلکه تمامی افراد باید روزآمد شده و نسبت به مسایل روز آگاه شوند و در کنار آن به ابزارها و تکنولوژی جدید مجهز شوند.

وی یکی از موارد مهم را مقاوم‌ سازی، احیاء و ایجاد مدارس جدید و اجرای برنامه‌های تفریحی، آموزشی و رفاهی را از اولویت های کاری آموزش و پرورش دانست.

فرماندار ویژه کاشان، حضور روانشناس در مدارس را بسیار مهم دانست و افزود: مشاوران تربیتی در مدارس باید به اطلاعات و نیازهای به روز دانش آموزان آشنا شوند و در کنار آن باید تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند چرا که بحث آموزش در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

مرتضایی در ادامه این جلسه خواستار تعامل بهتر مدیران با خبرنگاران شد و تصریح کرد: مدیران و روسای ادارات دولتی و عمومی تعامل خوب با خبرنگاران برقرار کنند؛ چرا که اصحاب رسانه نطقه اتصال ما با مردم هستند.

وی از برنامه های آینده خود را بازدید سرزده از مدارس عنوان کرد و افزود: در ماه های جاری برای اطلاع بیشتر از وضعیت مدارس شهرستان، در ساعات مختلف با حضور در مدارس با معلمین و کادر اداری دیدار خواهم داشت.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان در پایان این جلسه پیگیری برای اختصاص و تحقق اعتبارات آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی استان اصفهان را از اولویت خود مطرح نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.