موتور سواران، بیشترین قربانیان تصادفات در کاشان

فرمانده نیروی انتظامی کاشان گفت:‌ موتورسیکلت‌رانان بیشترین سهم را در وقوع حوادث رانندگی در کاشان دارند.

به گزارش صدا و سیما سرهنگ علی پور‌کاوه علت اصلی وقوع حوادث با موتورسیکلت را، سرعت زیاد و بی‌توجهی راکبان به جلو دانست و گفت:  60درصد این حوادث توسط موتورسیکلت رانان جوان زیر 30 سال اتفاق می‌افتد.

به گفته وی کاشان بیش از ۱۹۵ هزار موتورسیکلت پلاک شده دارد که اغلب به قواعد راهنمایی و رانندگی توجه ندارند و آمار تصادف آن‌ها بالاست.

وی، قانون‌شکنی، رعایت نکردن قوانین و مقررات، بی‌توجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم، آلودگی صوتی، تغییر مسیر ناگهانی، حرکت در جهت خلاف مسیر، تردد در پیاده‌روها و ایجاد مزاحمت را از معضلات ترافیکی موتورسیکلت‌سواران در کاشان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی کاشان تاکید کرد: طرح‌های ویژه برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف و مزاحم از طرح‌های مستمر و تعطیل‌ناپذیر پلیس است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان، بیش از ۱۷ ساعت از زمان روزنامه اورژانس پیش‌بیمارستانی کاشان را متعلق به تصادفات موتورسواران اعلام کرد و افزود: از کل مددجویان اورژانس پیش بیمارستانی، ۳۴ درصد مربوط به حوادث ترافیکی هستند که در ۷۰ درصد آن‌ها یکی از طرفین موتورسوار است.

سهولت در رهایی از گره‌های ترافیکی، مصرف سوخت کم‌ و مقرون به‌صرفه‌تر بودن، سرعت در رسیدن به مقصد، آلودگی کم‌تر از جمله دلایلی است که برخی شهروندان ترجیح می‌دهند به‌جای خودرو از موتورسیکلت استفاده کنند و اغلب این سنخ از موتورسیکلت‌رانان بیشتر به قواعد راهنمایی و رانندگی و حق تقدم و … احترام می‌گذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.