نخواستند، نبودیم، اما برسد به دست جناب ساداتی‌نژاد!

دفتر نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس دهم روز یک‌شنبه 18 آذرماه میزبان یک نشست خبری دیگر با حضور «جواد ساداتی‌نژاد» بود. بنا بر آن‌چه در برخی تصاویر این نشست هویدا بود، بر خلاف نشست قبلی، این بار تنها یکی دو رسانه و مسول دفتر سرپرستی و … که تعدادشان به رقم انگشتان یک دست نیز نمی‌رسید به پرسش و پاسخ با نماینده فراخوانده شدند.

این در حالی است که در گفت‌و‌شنود خبری قبلی برگزارشده در این دفتر، پایگاه خبری تحلیلی کاشان آنلاین نیز در شمار رسانه‌های دعوت‌شده قرار داشت، اما چون خبرنگار و عکاس ما برای موضوع و مورد خبری دیگری قرار خود را از قبل تنظیم کرده بود، از «صفری» مسؤل رسانه‌یی دفتر سید جواد ساداتی‌نژاد و فرد دعوت‌کننده، ــ به‌رغم برخی گلایه‌ها بابت عدم دعوت به نشست‌های قبلی ــ ضمن تشکر، عذر خواستیم.

بی‌شک یکی از الزامات دوران فعالیت یک مسئول، آن هم از جنس نماینده مجلس، به عنوان نماینده فردفرد جامعه‌یی که بلاشک بخشی از آن‌ها به او رأی نداده‌اند، برقراری دیالوگ و ارتباط با همه آحاد جامعه و با همه سلایق و دیدگاه‌هاست.

در زمانه‌یی بسر می‌بریم که دیگر تعلق یک مدیر و کارگزار نظام به تنها یک بخش از جامعه، بیشتر به لطیفه می‌ماند و در این بین صاحب‌منصبی به ویژه از سِلک منتخبان پارلمان‌نشین می‌تواند تا ابدالدهر در اذهان جامعه ماندگار شود که با دوریختن بی‌کم و کاست همه نگاه‌های رنگی و جناحی و قبیله‌یی، پس از انتخاب‌شدن، حتی با منتقدترین بخش جامعه نسبت به خود نیز اتوبانی همدلانه، مهرورزانه و دوطرفه برقرار کند.

در طول سال‌ها فعالیت رسانه‌یی‌مان در این شهر، فعالیت مدیرانی چند نشسته بر میز ریاست ارگان‌هایی را تجربه کردیم که روابط عمومی آن‌ها علاوه بر ارسال اخبار حوزه کاری، برای تک‌تک اهالی رسانه، در هنگامه نشست‌های خبری نیز خود را موظف به دعوت از حتی کم‌کارترین رسانه شهر می‌دانستند تا برای هیچ رسانه‌یی عذری باقی نگذارند.

باری؛ به‌رغم آن‌که کاشان آنلاین به همراه یکی دو رسانه محلی دیگر، در آخرین نشست خبری جواد ساداتی‌نژاد” به دلایلی که لابد دفتر وی بهتر بر آن‌ها واقف است ” حضور نداشت، اما سؤالات خود از نماینده شهرمان را تقریبأ یک روز پس از این نشست به رشته تحریر درمی‌آوریم، تا اگر فرضأ پاسخی نیز دریافت نکردیم، بر عهد خود بر مطالبه‌گری حتی از راه دور از تک‌تک مسؤلان پایدار بمانیم.

1-درباره استعفای نمایندگان استان اصفهان بر سر موضوع عدم تخصیص بودجه آب شرب استان از طرف دولت، آیا این نمایندگان از تمام مسیرها و معبرهای موجود و مطالبه‌گری‌های قانونیِ پارلمانی برای تحت فشارگذاشتن دولت از طریق «کمیسیون‌های مربوطه در حوزه آب و انرژی و محیط زیست» استفاده کردند؟ آیا استعفا از نمایندگی مجلس، نتیجه مسدودشدن همه مسیرهای قانونی و دموکراتیک بود، یا اهدافی دیگر پشت این استعفا نهفته است؟

2-چرا نمایندگان استان بر سر اِشِلِ تخصیص اعتبارات به‌شدت ظالمانه و قطره‌چکانی فرهنگی و ورزشی به استان متن استعفا نمی‌نویسند؟ مگر اصفهان استان به‌شدت فرهنگی هنری و تمدن‌ساز نیست؟ مگر کاشان دومین شهر بزرگ استان مهد تمدن و تاریخ نیست؟ چرا وضعیت استقرار مکانی اداره فرهنگ و ارشاد کاشان آن‌گونه است؟ چرا برای ورزش کاشان از حیث نیاز به تحول و دگرگونی مدیریتی و تلاش برای جذب اعتبار بیشتر بر حسب حیطه اختیارات قانونی و حتی فراقانونی‌تان اقدامی صورت نمی‌دهید؟

چرا برای تعیین تکلیف و تکمیل یکی دو پروژه بزرگِ نیمه‌کاره و معیوب ورزشی در کاشان که پای حراست و حفاظت از بیت‌المال و جلوگیری از فرسایش و نابودی هزینه‌های میلیاردی انجام‌شده نیز در میان است، وزیر ورزش را با تهدید به استعفا، تحت فشار نمی‌گذارید؟چرا برای حیطه‌های فرهنگ، هنر و ورزش، تنها حرف می‌زنیم و در اعتراض به ظلم در این حوزه‌های حساس استعفا نمی‌نویسیم.؟

3-در مورد جشنواره بادام کوهی مانند همایش رصد ستارگان در نیاسر، برخی از همشهریان بر این باورند درج تصویر نماینده بر بنرهای این رویداد، و تأکید مکرر بر این که دفتر نماینده بانی این رخداد بوده، بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد.

آیا نمی‌شد صفر تا صد این رویداد را به‌صورت مشترک به نهادهای دولتی و مردم‌نهاد واگذار می‌کردید تا آن‌ها در لابه‌لای برنامه و از جنبه تشکر به تدارک این برنامه از سوی دفتر جنابعالی اشاره کنند؟ درج تصویر نماینده و فرماندار بر بنرهای این رویداد که صرفأ مقامات محلی و” نه میهمانان تخصصی و ویژه ” محسوب می‌شوند چه وجهی دارد؟

4- در مورد اظهارنظر اخیر همکارتان کریمی قدوسی ناظر به حضور جمعیت 50 درصدی مخالف و معاند نظام اسلامی در مجلس فعلی چه نظری دارید؟
مهدی سلطانی‌راد ـ کاشان آنلاین

در همین رابطه
نشست خبری نماینده کاشان چه بازخوردی داشت؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.