هنوز شورای شهر کاشان علت تعطیلی فرودگاه را نمی‌داند

رئیس شورای شهر کاشان در شصتمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان ارائه گزارش جزئیات روند رسیدگی به فرودگاه در برقراری مجدد پروازها و گفتگو با سرمایه‌گذار و ایرلاین‌ها (خطوط هوایی) را با جزئیات و به‌صورت دقیق از مدیر فرودگاه کاشان تا ۱۵ روز دیگر خواستار شد و گفت: شورا با بررسی این گزارش مکتوب در مورد ادامه فعالیت فرودگاه ارزیابی، تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری نهایی خواهد کرد.

به گزارش کاشان نیوز، این در حالی است که در جلسات قبلی شورا وی گفته بود؛ فرودگاه کاشآن‌که با پول مردم هزینه می‌شود برای شهرداری مثل آتشی است که نه می‌تواند در دست نگه دارد نه می‌تواند بریزد بنابراین ضرر و زیان آن را برای شورا و شهرداری تدبیر کنند.

گزارش کامل، جامع و متقن از فرودگاه ارائه و به کلی‌گویی و مبهم‌گویی اکتفا نشود
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در ادامه این نشست با انتقاد از گزارش کوتاه، مبهم و کلی مدیر فرودگاه در جلسه گفت: توضیح و گزارش کامل، جامع و متقن از فرودگاه در بیان چرایی تعطیلی پروازها و زمان آن و چرایی تعطیلی پروازهای مشهد و کیش به‌صورت مکتوب برای آگاهی شورا نیاز است.

حسینعلی وکیل، لزوم بیان چرایی لغو پرواز با ایرلاین قبلی را تأکید کرد و افزود: باید مشخص و محرز شود لغو این پرواز به دلایل تحریم‌ها، فنی یا افزایش قیمت دلار بوده است.
وی، تصریح کرد: اکنون‌که شورا برای رسیدگی و بررسی مسائل فرودگاه وقت گذاشته است انتظار می‌رود به کلی‌گویی و مبهم‌گویی اکتفا نشود و مشروح گزارش از کل اتفاقات برای پروازها و دلایل لغو آن به‌صورت مکتوب برای شورا و مردم ارائه و اطلاع‌رسانی شود.

دو دیدگاه اقتصادی و خدماتی برای ادامه فعالیت فرودگاه وجود دارد
علی هاشمی طاهری، عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز وجود دو دیدگاه اقتصادی و خدماتی برای ادامه فعالیت فرودگاه را تأکید کرد و افزود: از دیدگاه اقتصادی در نظر گرفتن هزینه‌های آن و از دیدگاه خدماتی ارائه خدمات سفر با پروازهای زیارتی برای مردم کاشان است.
وی با تأکید بر اینکه دیدگاهش نسبت به این مسئله اقتصادی نیست هرچند فرودگاه می‌تواند هزینه‌های خودش را تأمین کند.

به گفته وی، هزینه ۲٫۵ میلیارد تومانی در برابر بودجه ۵۰۰ میلیاردی تومانی چیزی نیست و نباید به خاطر این مبلغ کم نسبت به رقم بودجه فرودگاه را ببندیم یا مدتی تعطیل کنیم بلکه باید مشکلات و مسائل آن به‌صورت جدی بررسی شود چون فرودگاه زیرساخت استان شدن کاشان است و تمام مسئولان شهرستان ازجمله امام‌جمعه و فرماندار سابق همه تأکید بر ادامه کار و حفظ این زیرساخت دارند.

هاشمی طاهری، با اشاره به اینکه از تعطیلی موقت فرودگاه صرف‌نظر کنید گفت: می‌توان با راه‌اندازی پروازهای خارج از کشور ازجمله عتبات عالیات با استفاده از جدیت و پیگیری اعضای شورا در برقراری این پرواز کمی از مشکلات هزینه را تعدیل کرد.

آیا تعطیلی فرودگاه به جهت کم‌کاری اعضای شورا در پیگیری مسائل بوده
مصطفی کردمیل، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز در انتقاد از سخنان هاشمی طاهری که کلام شما به‌گونه‌ای است که دیگر اعضا شورا را در تعطیلی فرودگاه مقصر می‌شناسد از مدیر فرودگاه خواستار شد که دلیل اصلی تعطیلی را بیان کند آیا به جهت کم‌کاری اعضای شورا در پیگیری مسائل بوده یا به دلیل مشکلات مادی و هزینه‌ها بوده است؟

ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات فرودگاه
علیرضا مفرح، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کاشان نیز در خصوص مشکلات فرودگاه و تعطیلی آن خطاب به مدیر فرودگاه گفت: جنگ اقتصادی و تحریم را همه اطلاع داریم و می‌دانیم دولت در مسائل مالی پرداخت هزینه تجهیزات در بیشتر بخش‌ها به‌ویژه بهداشت و درمان با مشکل مواجه شده است.
وی با تأکید بر اینکه فرودگاه برند و آبروی کاشان است گفت: فرودگاه تا چه زمانی با استناد به وجود مشکلات اقتصادی و تحریم می‌خواهد تعطیل باشد شهامت و جسارت داشته باشیم و یک دوره‌ای تعدیل وضعیت فکری اساسی و چاره‌اندیشی به‌موقع را تدبیر کنیم.
به گفته وی، این تعدیل نیرو را می‌توان با به‌کارگیری نیروهای آن‌که بیکار هستند درجایی دیگر و تشکیل یک کارگروه ویژه برای حل مسائل فرودگاه تدبیر کرد.

علیرضا پورعسگری، عضو شورا نیز اظهار داشت: اگر قراراست تصمیمی برای ادامه کار یا تعطیلی موقت یا دائمی فرودگاه گرفته شود باید تمام وضعیت سرمایه‌گذاری، شرایط روز، انتظارات مردم در یک جلسه اختصاصی را لحاظ و تصمیم‌گیری کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.