واگذاری ۵۰ پنل خورشیدی به خانواده های مددجوی روستایی کمیته امداد آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل از واگذاری ۵۰ پنل خورشیدی به خانواده‌های مددجوی روستایی تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبستان، ابوالفضل معینی‌نژاد فرماندار آران و بیدگل در نشست بررسی ایجاد طرح نیروگاه‌های خورشیدی به خانواده‌های مددجوی روستاهای این شهرستان گفت: ۵۰ پنل خورشیدی به خانواده های مددجوی روستایی تحت پوشش کمیته امداد آران و بیدگل واگذار می‌شود.

وی با بیان این‌که این طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)که هیچ منبع درآمد و یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود، افزود: هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلووات در ساعت برق را دارد و برای اجرای این طرح به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه از محل منابع بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات کمیته امداد پرداخت می‌شود.

فرماندار آران و بیدگل با بیان این‌که طرح نیروگاه خورشیدی کاملاٌ بومی است، افزود: این طرح دارای بازده مناسبی در تولید برق است که می‌تواند به عنوان یک فرصت استثنایی برای اشتغال و توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت از آن بهره برد.

معینی نژاد تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و تأمین معیشت مددجویان تحت حمایت را از مزایای اجرای این طرح تولید برق خورشیدی برشمرد و اظهار داشت: این طرح با همکاری بخشداران و دهیاران ، اداره برق و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اجرا می‌شود.

شایان ذکر است مجری این طرح ، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(سابتا) است که این سازمان به منظور ارتقای بهره‌وری انرژی و استفاده هرچه بیشتر از منابع تجدیدپذیر و پاک از طریق فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در کشور و افزایش بهره‌وری عرضه انرژی و کاهش تلفات انتقال، توزیع و مصرف انرژی در کشور و استفاده از روش های تولید برق تجدیدپذیر و پاک، تشکیل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.