کرونا در کاشان مشاهده نشده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان اعلام کرد: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کاشان مشاهده نشده است.

به گزارش تسنیم؛ روح‌الله دهقانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان گفت: ویروس کرونا نسبت به دیگر ویروس‌ها مقاوم‌تر است و سریع‌تر شیوع پیدا کرده و تغییر شکل می‌دهد و بر همین اساس از اهمیت بالاتری برخوردار است و زمانی که چین به این ویروس مبتلا شد چند کشور دیگر نیز به این ویروس مبتلا شدند.

وی با بیان این‌که امروز کشورهای جهان دنبال واکسن کرونا هستند، افزود: این ویروس علائم مشابهی با آنفولانزا دارد اما واکسن‌های آنفولانزا انسان را در مقابل ویروس کرونا بیمه نمی‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان با بیان این‌که ناشناخته‌بودن، انتشار و مرگ و میرهای آن دارای اهمیت است، ابراز داشت: علائم کرونا جدید شباهت زیادی با آنفولانزا دارد و از یک سرفه و آبریزش بینی تا علائم ذات‌الریه را شامل می‌شود و تفاوت آن در سرعت انتشار و مقاومت آن خارج از بدن انسان و حیوان نسبت به سایر ویروس‌ها است.

دکتر دهقانی با بیان اینکه کرونا ویروس سرمادوست است، گفت: با گرم‌تر شدن هوا امکان انتشار و زنده‌ماندن کرونا ویروس جدید خارج از محیط بدن انسان و حیوان کمتر است و بر همین اساس انسان‌های آسیب‌پذیر همچون سال‌مندان و کودکان بیشتر در معرض خطر هستند.

دهقانی ضمن تاکید بر مراقبت شخصی تصریح کرد: ویروس کرونا به ایران وارد نشده است و به دلیل قوی‌بودن نظام مراقبتی ایران تا به حال هیچ فردی در کاشان به آن مبتلا نشده است و اگر فردی نیز با علائم مشابه بستری شود نمونه‌برداری‌های لازم انجام می‌شود و بر همین اساس دانشجویان بازگشته از چین به دلیل آن‌که کرونا ویروس تا مدتی ممکن است علائم نداشته باشد، دو هفته قرنطینه شدند.

دکتر روح‌الله دهقانی قهنویه، دکتری تخصصی حشره‌شناسی پزشکی، و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

منبع: تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.