کسانی خواهان به انحراف کشیدن افکار انقلابند/ تجلیلی از حجت الاسلام مشکینی تجلیل از فضیلتهای انسانی است

مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام «اسحاق مشکینی» روز گذشته با حضور گسترده چهره های  سیاسی، اجتماعی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و استادان و دانشجویان دانشگاه کاشان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین «سید هادی خامنه ای» دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: قدرشناسی از شخصیت هایی چون حجت الاسلام مشکینی در اصل تجلیل از فضیلت های انسانی است که همه وظیفه داریم بشناسیم و الگوی خود قرار دهیم.

 

وی از حجت الاسلام مشکینی به عنوان شخصیت برجسته و مبارز نستوه انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت حجت الاسلام مشکینی  تکریم و بزرگداشت یک شخص نیست و تکریم از کسی است که دوران زندگی پربرکت و عمر 70 ساله خود را در فعالیت در بخش آموزش و پرورش، مبارزه، خودسازی، انسان سازی، زندان و شکنجه و آوارگی و تبعید گذرانده است.

 

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه محیط بسیار صمیمی و خوش فکر و انقلابی کاشان با محوریت حجت الاسلام مشکینی و تنی چند نفر از کسانی که به درجه رفیع شهادت رسیدند، شکل گرفت افزود: کاشان از این جهت جایگاه کسانی بوده، هست و خواهد بود که زمینه های فرهنگ انقلاب در آنجا قدرت داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه پرده ای تحجر و جهل وجود داشته اما حضور فعالان فرهنگی و سیاسی و انسان های فرهیخته در این مجموعه باعث شده که جوانها و تعدادی از بازاریان و روحانیون در صف انقلاب قرار بگیرند.

 

حجت الاسلام مشکینی با اشاره به اینکه طاقت آوردن زیر شلاقهای آدم کشان ساواک کار آسانی نبود افزود: در آن زمان داشتن رساله حضرت امام و کتابهای دینی جرم بود و افراد را به این دلیل شکنجه می کردند. حجت الاسلام مشکینی نیز نمونه ای از این افراد بود که برای حفظ و دفاع از انقلاب از جان خود مایه می گذاشت.

 

وی برگزاری جلسات بزرگداشت از این افراد انقلابی از طرف دانشگاه کاشان را قابل تقدیر و حایز اهمیت دانست و گفت: مبارزات و شخصیت های این افراد باید درسمینارها و کارگاه های تخصصی بحث و تبادل نظر شود.

 

وی با بیان اینکه لحظه لحظه زندگی مبارزان انقلاب، برای جوانان درس است تاکید کرد: حفظ و حراست از انقلابی که حاصل مبارزات، فداکاری، ایثار و از جان گذشتگی تعداد بیشماری از افراد است، باید در قالب کنفرانس های تخصصی و کارهای تحقیقاتی آموزش داده شود.

 

حجت الاسلام خامنه ای تفکر و اندیشه انقلاب و کارهای فرهنگی را بسیار با ارزش دانست و افزود: باید سعی کنیم که جامعه را با همان شکل و شمایل و فرهنگ انقلابی توسعه دهیم تا در معرض انحراف قرار نگیریم.

 

وی با بیان اینکه انقلاب ما هنوز تمام نشده‌ و هنوز درحال انقلاب هستیم تاکید کرد: اندیشه و تفکر انقلاب همواره در معرض هجوم انحراف است و کسانی در جامعه وجود دارند که خواهان به انحراف کشیدن افکار و اندیشه‌های انقلاب هستند و باید ما با تمام توان از انقلاب حراست کنیم.

 

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) آموختن را مهمترین سرمایه انقلاب دانست و گفت: حجت الاسلام مشکینی بیشتر روی اندیشه و اشاعه فرهنگ انقلاب کار می کردند که باید از اندیشه های این افراد برای حفظ انقلاب استفاده کرد.

وی بازنشستگی را دوران بالندگی و فایده رساندن و پختگی دانست و افزود: از تجربیات افرادی همچون حجت الاسلام مشکینی در دوره های دکترا و پژوهشی و تحقیق می توان استفاده کرد.

 

حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه باید ضعف ها برداشته و جبران و آسیب شناسی شود خاطر نشان کرد: در مراسم های بزرگداشت بزرگان باید علت های موفقیت افراد بررسی و شناسایی و تحلیل گرایانه مسایل زندگی افراد را تحلیل کنیم.

 

وی از کاشان به عنوان شهر مذهبی و محیط فرهنگی و انقلابی یاد کرد و افزود: شخصیت های بزرگی همچون حجت الاسلام مشکینی، حجت الاسلام نجفی و آقای صبوری و یزدانی از بزرگان و چهره های انقلابی این شهر بودند که فعالیت های سیاسی و فرهنگی  این افراد موجب حفظ، توسعه و بالندگی این شهر شده است.

 

حجت الاسلام مشکینی: انحراف ها و کمبودها افراد را از انقلاب دور نکند

مبارز نستوه دوران انقلاب اسلامی  در این مراسم گفت: مبادا انحراف ها، لغزش ها، کمبودها و نقصان ها، انسان را از مسیر اصلی انقلاب دور سازد و کنار بکشد.

 

حجت الاسلام اسحق مشکینی در سلسله نشستهای انقلاب در دانشگاه کاشان، انقلاب اسلامی را بسیار شکوهمند و باارزش دانست و اظهار داشت: ممکن است در بین جامعه و انقلاب، لغزشها، احرافها و کمبودهایی وجود داشته باشد ولی همیشه نباید دست روی منفیات گذاشته شود بلکه باید مثبتها و ارزشهایی که خیلی بیشتر است دیده شود.

 

وی  با بیان اینکه جوانان دورانِ انقلاب با سلحشوری، عشق و ایثار برای دفاع از انقلاب به میدان می آمدند از جوانان امروزی نیز خواست تا ارزش این انقلاب را بدانند.

 

وی افزود: جوانها و زنان و مردان آن دوران به دلیل نبود وسایل ارتباط جمعی تلویزیون و رادیو از طریق نوشتن و انتشار اعلامیه،  اهداف و آرمانهای انقلاب را دنبال می کردند که این مایه افتخار است.

 

وی با اشاره به اینکه ناظر و آقای انقلاب، امام زمان (عج) است خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با همه انحرافها و کمبودها خیلی با عظمت است و دنیای استکبار با ما دشمن است و خواهد بود.

حجت الاسلام مشکینی با قدردانی از دانشگاه کاشان در برپایی این مراسم، نقش خود در دوران انقلاب را خدمتگزار و به مانند بلندگو عنوان کرد و افزود: از مردمی که در پشت صحنه انقلاب ریز جریانات را به حرکت در می آوردند و مجالس را بر پا می کردند و این معنویت و عشق را به انقلاب ارزانی کردند باید سپاسگزاری و قدردانی شود.

 

وی حفظ و حراست از انقلاب را که با خون شهدا و فداکاری و ایثار رزمندگان و جانبازان پایه گذاری شده است را وظیفه آحاد مردم دانست و افزود: باید با همه توان برای حفظ این انقلاب همت گماشت.

 

جامعه نیازمند تقدیر از بزرگان است

رئيس دانشگاه كاشان در اين مراسم  گفت:جامعه امروز ما نيازمند تجليل از ارزشها و بزرگاني چون حجت الاسلام مشكيني است كه زحمت های زيادی برای انقلاب كشيده اند.

 

عباس زراعت از حجت الاسلام مشكيني به عنوان اسوه صداقت ياد كرد و افزود: ايشان اسوه صداقت و پاكي هستند كه دانشجويان اساتيد و تمام مردم جامعه ما به اين الگوهايي كه در زندگي با صداقت و پاك زندگي كردند نياز دارد.

 

رئيس دانشگاه كاشان خاطر نشان كرد: شجاعت و صداقت در رفتار اين بزرگان بايد درس براي ديگر افراد شود و از تجربيات اين افراد در مراحل مختلف زندگي استفاده شود تا در آينده اين ارزشها باقي بماند.

 

زراعت اظهار داشت: بايد هوشيار باشيم و تا دير نشده است براي كساني كه زحمات زيادي در نظام و انقلاب كشيدند تجليل و سرمايه هاي خود را حفظ كنيم.

 

حجت الاسلام اسحاق مشكيني در هفتم شهريور 1313 در نجف متولد و تا سال 1332 تحصيلات حوزوي خود را در نجف ادامه داد. حجت الاسلام مشكيني در بدو پيروزي و به منظور تحكيم و تثبيت انقلاب اسلامي نقش اساسي را در تاسيس ستاد مسلح انقلاب اسلامي و دادگاه شرع اسلامي در كاشان بر عهده داشت.ابتدا و در زمان وزارت شهيد رجايي مسئوليت آموزش و پرورش كاشان را عهده دار شد و سپس در سال 60 طي حكمي از جانب وزير آموزش و پرورش وقت شهيد رجايي با حفظ سمت  به مديريت كل آموزش و پرورش استان لرستان منصوب شد.حجت الاسلام مشكيني پس از دوره انقلاب و جنگ، بيش تر سرگرم تدريس در دانشگاه كاشان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.