کسب رتبه دوم کشوری دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی گرین متریک

«عباس زراعت» رئیس دانشگاه کاشان از کسب رتبه دوم کشوری این مرکز آموزش عالی در جدیدترین رتبه بندی گرین متریک 2018  برای دومین سال پیاپی خبر داد.
این دانشگاه امسالدر نظام رتبه‌بندی «یو.اس.نیوز» ۲۰۱۹  در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه پنجم و در نظام رتبه بندی تایمز رتبه نخست را کسب کسب کرد.
 نظام رتبه بندی «گرین‌متریک» با هدف ارائه چشم‌اندازی فراگیر از شرایط و سیاست‌های در پیوند با محیط ‌زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای گوناگون راه‌اندازی شده است.
این نظام رتبه بندی ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی به مسائل زیست‌محیطی و مصرف انرژی است.
محیط و زیرساخت، انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل و آموزش، سنجه‌هایی هستند که در این نظام رتبه‌بندی برای مقایسه موسسه‌ها به‌کار می‌روند.
منبع داده‌های گرین‌متریک برای ارزیابی موسسه‌ها، بر اساس پرسشنامه‌ای است که به موسسات فرستاده می شود.
در تازه ترین رتبه بندی گرین متریک 2018، از میان 719 دانشگاه و موسسه آموزشی در دنیا، دانشگاه زنجان با کسب رتبه 50 عنوان نخست را در میان دانشگاه‌های کشور به دست آورد.
دانشگاه کاشان نیز با رتبه جهانی 107 برای دومین سال پیاپی رتبه دوم کشور را کسب کرد.
همچنین دانشگاه اصفهان نیز با رتبه 220 در این رتبه بندی سومین دانشگاه سبز کشور شد.
دانشگاه‌های گیلان، فردوسی مشهد، صنعتی شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، دانشگاه تهران، بوعلی سینا همدان، شیراز، الزهرا (س) تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تبریز، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و دانشگاه علمی کاربردی دیگر دانشگاه‌های ایران در این رتبه بندی هستند.
دانشگاه و مرکز پژوهشی واخِنینگِن از هلند عنوان نخستین دانشگاه سبز جهان و دانشگاه ناتینگهام انگلستان در رتبه دوم قرار گرفتند. همچنین دانشگاه کالیفرنیا، دیویس از ایالات متحده آمریکا سومین و دانشگاه آکسفورد انگلستان چهارمین دانشگاه سبز جهان انتخاب شدند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.