۱۰ خانه تاریخی در آران و بیدگل به‌سازی می‌شود

فرماندار آران و بیدگل از به‌سازی ۱۰ خانه تاریخی ارزش‌مند در این شهرستان با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش مهر، اسماعیل بایبوردی صبح دوشنبه در جمع صاحبان صنایع آران و بیدگل اظهار داشت: آران و بیدگل از لحاظ قدمت و آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است و این شهرستان در سال‌های اخیر و در حوزه‌های به‌سازی و بازسازی و باستا‌ن‌شناسی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

بایبوری به پیشینه تاریخی چند هزار ساله این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان آران و بیدگل، دارای دوره‌های مختلف معماری و شهرسازی است که این مهم، نمایان‌گر معماری مناطق کویری و بیابانی است.

فرماندار آران و بیدگل ادامه داد: شهرستان آران و بیدگل با ۱۳۴ اثر تاریخی ثبت‌شده ملی، پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

۱۰ خانه تاریخی توسط بخش خصوصی در شهرستان آران و بیدگل در حال بازسازی و احیاست

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۰ خانه تاریخی توسط بخش خصوصی در شهرستان آران و بیدگل در حال بازسازی و احیاست، گفت: خانه‌های تاریخی شهرستان آران و بیدگل که دارای زیبایی معماری در دل کویر است، می‌تواند ماندگاری بیشتر گردش‌گران و اسکان مسافران در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی شهرستان را فراهم کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل هم در این نشست گفت: برای به‌سازی کامل این خانه‌ها از ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: به‌سازی این خانه‌ها که به صورت تمام توسط خیران انجام می‌شود از ابتدای امسال آغاز شده و عملیات به‌سازی آن‌ها به ترتیبِ نوع خانه و کاربرد آن تا اواخر سال آینده انجام می‌شود.

آران و بیدگل سومین شهر استان اصفهان از نظر ثبت آثار ملی است و دو اثر تاریخی و طبیعی شهر زیرزمینی نوش‌آباد و کویر مرنجاب در این شهرستان میزان بالای بازدید را دارند و پتانسیل‌ افزایش گردشگر و بازدید کننده از این دو اثر بالاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.