سوگواره عاشورایی «بانو و عطر سیب»، امروز به پایان می‌رسد

مشکات آنلاین – حوریه شیوا: فرهنگ‌سرای‌بانو‌‌ به مناسبت ماه‌محرم اقدام به برگزاری سوگواره عاشورایی بانو و عطر سیب کرده است. این برنامه با رویکرد تبیین حضور بانوان در قیام عاشورا به مدت چهار روز در نقاط مختلف شهر برگزار شده و امروز، جمعه، آخرین روز از این سوگواره در منطقه راوند برگزار خواهد شد.

زهرا محسنی، مدیر فرهنگسرای بانو دراین‌باره به مشکات آنلاین گفت:

فرهنگسرای بانو با توجه به فرارسیدن ایام محرم، تصمیم گرفت تا برنامه‌ای اختصاصی برای بانوان داشته باشد. اجرای تعزیه توسط گروه باب‌الحوائج کاشان، به سرپرستی آقای جهانی و سخنرانی خانم حسام محمدی از اساتید حوزه و دانشگاه از جمله برنامه‌های این سوگواره است که خوشبختانه تا امروز استقبال خوبی از آن شده است.

او گفت: تأکید داشتیم که موضوع این برنامه‌ها با اولویت بانوان بوده و محتوای تعزیه‌ها هم حول همین محور، یعنی نقش بانوان در قیام عاشورا باشد.

محسنی ضمن اشاره به مستند بودن درون‌مایه تعزیه‌های این سوگواره تصریح کرد: ما اصرار داشتیم که اجراها، به دور از قصه‌پردازی یا بزرگنمایی باشد و فقط واقعیت‌ها را آن‌طور که بوده نمایش بدهد. سعی شده زیاده‌گویی و مبالغه در روایت‌ها نباشد و اجراها ساده و روان برگزار شوند.

مدیر فرهنگسرای بانو، تفاوت این برنامه را با دیگر عزاداری‌ها، در محوریت قرار گرفتن بانوان و از طرفی دوری از قصه‌پردازی دانسته و افزود:

سخنران این جلسات هم فردی دانشگاهی و پژوهشگر تاریخ اسلام هستند که روایت‌هایی مستند از حضور و نقش بانوان در قیام عاشورا به مخاطب عرضه می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای استفاده تمامی مردم، سعی شد که این سوگواره در مناطق مختلف شهر برگزار شود تا تمامی بانوان بتوانند حضور داشته باشند. روز اول بلوار نماز، روز دوم سوریجان، روز سوم فین بوده و امروز هم حسینیه علی‌اکبر راوند میزبان این برنامه خواهد بود.

گفتنی است سوگواره عاشورایی بانو و عطر سیب،  از سه‌شنبه ۱۲ شهریور(مصادف با ۳ محرم) به مدت 4 روز در حال برگزاری بوده و در روز پایانی خود، از ساعت 18 الی 20، مهمان راوند، مسجد امام محمد باقر(ع)، هیئت  علی‌اکبر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.