به حرمت امام حسین ظرف‌های یکبار مصرف را روی زمین نریزیم/ پاکبان‌ها گناهی نکرده‌اند

«باید به حرمت اباعبدالله الحسین (ع) هم که شده، زیر دست و پاهایمان را کثیف نکنیم. ائمه به این امر راضی نیستند که با هر سوگ یا جشنی که برای آن‌ها داریم زیردست‌و پاهایمان پر از ظروف یکبار مصرف شود.»

«خسرو اعتماد» مدیر عامل جمعیت کویر سبز درباره برنامه‌های این جمعیت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کاشان به مشکات آنلاین گفت:‌ طبق سال‌های گذشته اعضای این جمعیت در روزهای تاسوعا و عاشورا با کاور این جمعیت در مسیر حرکت و پذیرایی از هیئات مذهبی مستقر می‌شوند تا بلافاصله نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و ظروف مصرف‌شده اقدام کنند.

اعتماد؛ خیابان‌های بابا افضل، محتشم و فاضل‌نراقی جلوی مسجد آقابزرگ و جلو بازار را مسیرهای انتخابی این جمعیت برای حضور اعلام کرده و افزود: این مسیر‌ها پرترددترین مسیر کارون‌های سوگ‌وار است و هیئات جلو بازار توقف و سینه‌زنی می‌کنند و پذیرایی می‌‌شوند. اعضای جمعیت برای پاکسازی در این مسیرها حضور دارند.

 

مدیرعامل جمعیت کویر سبز در پاسخ به پرسش مشکات آنلاین درباره هدف جمعیت از پاکسازی مسیر‌ها خاطرنشان کرد: بحث پاکسازی تنها نیست، بحث فرهنگ‌سازی است. باید به حرمت اباعبدالله الحسین (ع) هم که شده، زیر دست و پاهایمان را کثیف نکیم. امام حسین (ع) و ائمه به این امر راضی نیستند که متاسفانه ما برای هر آیین سوگ‌واری یا جشنی که برای آن‌ها می‌گیریم،‌ اطرافمان پر از ظروف یکبار مصرف شود. به هر حال کمری باید خم شود و این‌ها را از زمین بردارد. پاکبانان ما گناهی نکردند که با این حقوق ناچیز باید کار مضاعف انجام دهند.

 

اعتماد با اشاره به این‌که سومین سال پیاپی است که جمعیت کویر سبز رسالت فرهنگ‌سازی خود را در این قالب در ایام سوگ‌واری ابا‌عبدالله الحسین انجام می‌دهد، تصریح کرد: خوشحالیم که فرهنگ‌سازی در مورد کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف تاثیرگذار بوده و اغلب ایستگاه‌های صلواتی لیوان‌های یکبار مصرف که سرطان‌زاست را کنار گذاشته و رو به استفاده از استکان‌های شیشه‌ای آورده‌اند.

 

جمعیت کویر سبز نخستین سازمان مردم‌نهاد محیط زیستی کاشان است که بیش از ۱۸ سابقه فعالیت دارد.

 

فرهنگ‌سازی در حوزه احترام و نگهبانی از محیط زیست، کاشت بذر و درختچه و نهال در برخی مناطق شهری و اطراف کاشان برخی از فعالیت‌های این جمعیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.