کاشان جزء نخستین شهرهایی است که مرکز پژوهشی تشکیل داد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کاشان گفت: شورای شهر کاشان یکی از نخستین شهرهایی است که مرکژ پژو‌هش‌های فعال در آن ایجاد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر کاشان، محسن نیازی در آیین تقدیر از پژوهش‌گران برتر حوزه مدیریت شهری کاشان اعلام کرد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر کاشان در دوره چهارم شورا تشکیل و در ابتدای سال جدید با تدوین اساس‌نامه رسمیت یافت.

وی گفت: بازنگری اساس‌نامه مرکز مطالعات، تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های مطالعاتی، تدوین برنامه راهبردی مرکز پژوهش‌ها، تعیین اولویت‌های پژوهشی توسط کارگروه‌ها و همفکری اعضای شورای شهر، برگزاری نشست‌های تخصصی، برنامه‌ریزی اولیه برگزاری دو همایش در سطح ملی و برنامه‌ریزی برای حمایت از پژوهش‌های مرتبط با کاشان از جمله برنامه‌های راهبردی مرکز کاشان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کاشان تاکید کردمرکز به عنوان بازوی تخصصی و فکری شورا با استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی و علمی اندیشمندان و محققان برای تصمیم‌سازی بهینه‌تر، کمک به توسعه پایدار شهری و حاکمیت راهبردی در شورا در حوزه سیاست‌گذاری فعالیت دارد.

به گفته وی، بر این مبنا و با توجه به مدیریت شهری، ۸ کارگروه عمران معماری و شهرسازی، مدیریت راهبردی و چشم‌انداز شهری، اقتصادی حقوقی و گردشگری، حمل‌و‌نقل، ترافیک و انرژی، بهداشت سلامت و خدمات شهری، فناوری اطلاعات و ارتباطات و گرو فرهنگی ورزشی اجتماعی و پایش‌های خانواده در مرکز مطالعات شکل گرفت که هر گروه پنج عضو از هیئت علمی دانشگاه‌های منطقه کاشان دارد.

نیازی، برنامه‌ریزی برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه آب، شهر هوشمند، آینده‌پژوهی کاشان، مسایل فرش دستباف، معماری کاشان با حوزه انرژی، آسیب‌شناسی خانواده و مسایل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنعت را برنامه یک‌ساله پیش‌روی مرکر معرفی کرد.

عضور هیئت علمی دانشگاه کاشان، همچنین از برگزاری نخستین «همایش بزرگ ملی کاشان در آیینه پژوهش‌ها» در اردیبهشت‌ماه ۹۸ خبرداد و گفت: این همایش به‌منظور هم‌افزایی دانش و معرفت پیرامون کاشان، شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های کاشان و ارائه چشم‌انداز توسعه‌ و آینده‌پژوهی برگزار می‌شود و از هم‌اکنون دعوت می‌شود تمامی اندیشمندان و محققان در این حوزه فعال باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.