شست و شوی سبزی با مواد شوینده اشتباه است

یک استاد و مبلغ حوزه گفت: با وجود افزایش استفاده از ابزارهای جدید مانند گوشی‌های تلفن همراه و اثبات ضررهای آن، برخی همچنان عامل بیماری‌های ناشناخته و سرطان را چیزی غیر از آن می‌دانند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، «نرگس رشیدی» در کارگاه مهارت‌های زندگی در فرهنگسرای المهدی (عج) این سازمان که به موضوع «سبک زندگی اسلامی ایرانی با اولویت پرورش فرزند» اختصاص داشت، به روایاتی از ائمه اطهار(علیهم السلام) استناد کرد و گفت: توطئه دشمنان در کاهش نسل مسلمانان با روش‌های مختلف مانند بیماری‌ها و عوارض جسمی مختلف امری انکارناپذیر است.

 

وی با اشاره به چالش‌های بهداشت در عرصه مواد غذایی نظیر برنج و ذرت فرآوری شده توسط مهندسی ژنتیک، آن را یکی از عوامل بسترساز اختلالات باروری دانست و گفت: مواد شیمیایی که به صورت روزمره از آن استفاده می‌کنیم مانند مواد دفع حشرات می‌تواند مخفیان به بدن انسان نفوذ کرده و موجبات بروز سرطان را فراهم کند.

 

استاد و مبلغ حوزه با تأکید بر سبک زندگی سنتی و سالم گذشته، برخی شیوه‌های جدید شستن ظروف را نادرست و ناسالم ذکر و عنوان کرد: شست‌وشوی سبزی با مواد شوینده یکی از روش‌های نادرست جدید است که موجب رسوب این مواد در بدن می‌شود در حالی که می‌توان با استفاده از سرکه فرآیند زدودن میکروب را به راحتی انجام داد.

 

رشیدی به مضرات ابزارهای جدید از جمله دستگاه تلفن همراه اشاره و از روش های غیر ضرورری و مضر استفاده از آن انتقاد کرد و  افزود: با وجود افزایش استفاده از  ابزارهای جدید مانند گوشی‌های تلفن همراه و اثبات ضررهای آن، برخی همچنان عامل بیماری‌های ناشناخته و سرطان را چیزی غیر از آن می‌دانند.

 

وی اشعه تلفن همراه و برخی وسایل از جمله ماکروویو را برای بدن بسیار زیان‌بار عنوان کرد و مضرات ظروف پلاستیکی از جمله آبکش پلاستیکی برای برنج متذکر شد.

انتهای خبر/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.