تيم ملی ووشوی ايران برای نخستين‌بار قهرمان جام جهانی شد

تيم ملي ووشو ايران با کسب ۷ مدال طلا و يک نقره برای نخستين‌بار به مقام قهرماني جام جهاني ساندا دست يافت.تیم ملی ووشوی ایران قهرمان جام جهانی ساندابه گزارش روابط عمومي فدراسيون ووشو؛ اين رقابت‌ها از که بامداد شنبه ۵ آبان‌ماه در شهر «هانژو» چين آغاز شده‌بود، عصر امروز يک‌شنبه ۶ آبان‌ماه به پايان رسيد.

مدال‌آوران مسابقات قهرماني جهان ۲۰۱۷، مجوز حضور در جام‌جهاني «ساندا» را داشنتد که تيم ايران با پنج سانداکار مرد و سه نفر در بخش بانوان در آن حضور يافته بود.

در رقابت‌های نوبت عصر امروز «يوسف صبری» در در مبارزه پايانی وزن منهای ۷۵ کيلوگرم «في‌لونگ‌کای» از ماکائو را برد و به مدال طلا رسيد. وی پيش از اين «گابريل‌الای بو» از لبنان را مغلوب کرده بود.

«معين تقوی» در ديدار نهايي وزن منهای ۸۵ کيلوگرم «وادزيم لوريخ» نايب‌قهرمان جهان از بلاروس را شکست داد و طلايی شد. تقوی پيش از اين «پير روير» از فرانسه را برده بود.

«حميدرضا قلی‌پور» در وزن به اضافه ۹۰ برابر «عبدالسالم» از مصر پيروز شد و نقره گرفت. رقابت‌های اين وزن به‌صورت دوره‌ای برگزار شد.

در پایان ايران با ۷ طلا و يک نقره توانست برای نخستين‌بار عنوان قهرماني جام جهاني را به خود اختصاص داده و افتخار بزرگ ديگری را براي ورزش ايران رقم بزند. چين با ۶ طلا نايب‌قهرمان شد و روسيه با ۲ طلا و يک نقره به مقام سومی رسيد.

در هر هشت دوره قبلي اين رقابت‌ها، چين به عنوان قهرماني رسيده بود.

«الهه منصوريان»، «شهربانو منصوريان»، «فريناز نذيري»، «محسن محمدسيفي»، «يوسف صبري»، «معين تقوي» و «ميلاد عارفي مقام» به مدال طلا دست يافتند و «حميدرضا قلي پور» نيز مدال نقره را برگردن آويخت.

تيم ملي ووشوي ايران سال گذشته در مسابقات قهرماني جهان ۲۰۱۷ کازان برای نخستین‌بار قهرمان شده بود و تيم جوانان ايران نيز چندی قبل در مسابقات قهرماني جوانان جهان ۲۰۱۸ در برزيل برای نخستين مرتبه به عنوان نخست رسيد.

با اين اوصاف، ووشوکاران ايران طي يک‌سال اخير در تمامي رويدادهای ممکن براي نخستين‌بار به مقام قهرمانی دست يافتند تا به سلطه چين در اين رشته پايان دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.