سالانه بیش از ۸ میلیارد تومان برای بیماران ترافیکی در کاشان هزینه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان می‌گوید: روزانه ۶ بیمار ناشی از حوادث ترافیکی در بیمارستان‌های منطقه کاشان بستری می‌شوند که با احتساب میانگین بستری 3/3 روز این بیماران روزانه 18 تخت بیمارستانی بهاین  بیماران اختصاص می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر ابراهیم کوچکی در نشست تقدیر از اصحاب رسانه، افزود: هزینه هر تخت بستری این تعداد بیمار در روز نزدیک به 9 میلیون تومان، در سال سه میلیارد تومان و در مجموع بیش از هشت میلیارد و 282 میلیون تومان سالانه برای بیماران ترافیکی درون‌شهری منطقه کاشان هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه افزود: میانگین سنی افراد حادثه‌دیده در حوادث ترافیکی 5/31 سال است و اکثر افراد حادثه‌دیده بین 15 تا 30 ساله هستند که مردان پنج برابر زنان دچار این حوادث می‌شوند.

وی، با اشاره به این‌که 75 درصد افراد حادثه دیده موتورسوار هستند، ادامه داد: از مجموعه 1510 بیمار بستری بیش از 1200 نفر موتورسوار و مابقی عابرین پیاده‌ای بودند که در اثر برخورد با موتور سیکلت آسیب دیده‌اند.

رئیس دانشگاه، با بیان این‌که موتورسواران عامل تهدیدکننده سلامت جسمی جوانان شهرستان هستند، اظهارداشت: تنها ۲ درصد از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

کوچکی یادآور شد: در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آمار تصادفات ترافیکی 10درصد رشد داشته است.
مرتبط:
بیشترین آمار تصادفات متعلق به موتورسواران است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.