سالمندی می تواند دوره طلایی یک فرد باشد

مشکات آنلاین: فرماندار شهرستان کاشان گفت: سند ملی سالمندان، نقطه عطفی در خدمات رسانی به این قشر است.

علی اکبر مرتضایی قهرودی امروز پنجشنبه در دیدار با زوج سالمند نابینا در کاشان، اظهار کرد: پوشش خدمات سلامت جسمی و روانی و همچنین رفاه سالمندان در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: دوره سالمندی، گنجینه‌ای از تجربه های یک‌عمر زندگی است و اگر همراه با تندرستی باشد می تواند دوره‌ طلائی یک فرد در خانواده‌ها و جامعه به شمار آید.

وی با بیان اینکه در آموزه های دینی، وجود سالخورده‌ها، موجب برکت و افزایش رحمت خداوند است، افزود: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تکریم سالمندان، تاکید بر ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنها است و سالمندان با پشت سرنهادن تلخ و شیرین زندگی اکنون پا به مرحله‌ای گذاشته اند که هیچ چیز به اندازه احترام، محبت و احساس مفید بودن برای او اهمیت ندارد.

مرتضایی با اشاره به اینکه افزایش امید به زندگی ایرانی ها به بالای ۷۰ سال رسیده است، گفت: بسیاری از ناتوانی ها و بیماری هایی که سالمندان را گرفتار می کند، ناشی از نبود مراقبت، رشد و تکامل مناسب در سنین پایین تر است، بنابراین در زندگی باید برای حفظ سلامت در دوران سالمندی، برنامه ریزی شود.

رئیس بهزیستی کاشان نیز در این دیدار گفت: نزدیک به ۳۷ هزار نفر از جمعیت شهرستان در گروه سنی سالمندان قرار دارند.

ام البنین متقی نژاد اظهار کرد: در مراکز شبانه روزی سالمندان، از ۱۰۸ نفر پرستاری می شود که  ۵۳ مرد و ۵۵ زن و از این تعداد ۷۳ نفر بومی شهرستان کاشان و ۶۷ نفر نیز بدون سرپرست هستند.

وی با بیان اینکه جمع مبلغ یارانه پرداختی به مراکز نگهداری سالمندان در هر ماه بالغ بر ۸۶۰ میلیون ریال است، گفت: هزینه نگهداری هر سالمند مجهول الهویه و بی سرپرست هشت میلیون و ۵۵۰ هزار ریال و سالمندان دارای سرپرست هفت میلیون ریال است.

 

منبع: ایسنا اصفهان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.