یک‌سوم صنایع دستی جهان در استان اصفهان است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: نزدیک به یک سوم از رشته‌های موجود در حوزه صنایع دستی جهان در این استان قرار دارد.

«جعفر صالحی» شام‌گاه یک‌شنبه ۲۰ خرداد‌ماه در آئینی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در کاشان بیان کرد: نزدیک به 600 رشته صنایع دستی تا کنون در جهان شناسایی شده که 199 رشته آن در استان اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون نیز اصفهان دو سوم صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور را در خود جای داده، عنوان کرد: بیشتر صادرات صنایع دستی از استان اصفهان به صورت چمدانی و همراه مسافر بوده و بخشی دیگر از سایر پایانه‌های صادراتی از کشور خارج می‌شود، اما در مجموع بیش از 60 درصد تولیدات صنایع دستی کشور مربوط به این منطقه است.

به گفته صالحی بالاترین میزان صادرات ثبت‌شده صنایع دستی کشور را 500 میلیون دلار است که این رقم در سال گذشته 300 میلیون دلار منهای صادرات فرش بود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: اگر هنرهای سنتی و صنایع دستی در همه هتل‌های کشور به نمایش درآید، درآمد ناشی از فروش این محصولات از نیاز به صادرات خواهد کاست.

وی کاشان را یکی از قطب‌های صنایع دستی کشور برشمرد و گفت: منسوجات دستباف این شهرستان مانند مخمل، زری، ابریشم، زیلو، گلیم، فرش و تابلو‌فرش قابل‌توجه می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.