آرتمیا جایگزین کشاورزی در آران و بیدگل شود

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب و شوری آب‌های زیر‌زمینی در منطقه گفت: پرورش ماهی آرتمیا بهترین جایگزین برای کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل است که باید با برنامه‌ریزی در این زمینه اقدام شود.

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد پنج‌شنبه 25 مردادماه اعلام کرد: آب شور هم در نوبه خود یک ثروت است و با توجه امکان پرورش ماهی آرتمیا در آب‌های شور، باید از ظرفیت شهرستان آران و بیدگل در راستای تولید این گونه دارای ارزش صادراتی بالا بهره‌برداری کنیم.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس با اشاره به راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در راوند کاشان گفت: تولید انبوه آرتمیا به‌عنوان یکی از منبع‌های مهم تغذیه ماهیان زینتی می‌تواند نیاز این شهرک را نیز تامین کرده و صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد.

او پیش‌تر از موافقت اولیه وزیر جهاد کشاورزی جهت راه‌اندازی شهرک پرورش آرتمیا در دریاچه نمک آران و بیدگل خبر داده بود.

آرتمیا نام علمی جان‌داری سخت‌پوست است که در آب‌های شور زندگی می‌کند و در صنایع پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماهی آرتیما جایگزین کشاورزی در آران و بیدگل
دریاچه ارومیه یکی از غنی‌ترین منبع‌های گونه آرتمیا در جهان است.
تجارت کیست آرتمیا نیز در جهان رونق قابل توجهی دارد و از آن در تغذیه مراحل نوزادی ماهیان، سخت‌پوستان و نرم تنان سود می‌برند.

بیشتر وسعت 610 هزار هکتاری آران و بیدگل را نقاط کویر و بیابان در بر گرفته و بخش زیادی از منابع آبی و سفره‌های زیر‌زمینی این شهرستان شور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.