آسایشگاه گلابچی با کمک‌های مردم اداره می‌شود

  مدیر آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی کاشان:

«محمد اکرمیان» مدیر آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی کاشان گفت این مرکز به 300 مددجو خدمات ارائه می کند و هزینه نگهداری هر مددجو در ماه به صورت متوسط بیش از چهار میلیون تومان است.

اکرمیان در گفتگو با کاشان فردا گفت: این آسایشگاه با وسعت 40 هکتار وسعت بزرگترین آسایشگاه شمال استان اصفهان است و در حال حاضر ۱۶۰ مددجوی ذهنی و ۱۴۰ سالمند در آن نگهداری می شوند.

وی افزود: این آسایشگاه خیریه 100 پرسنل دارد و بیش از 75 درصد هزینه های آن از محل کمکهای مردمی تامین می شود.

اکرمیان گفت: متاسفانه جامعه از نظر اقتصادی در شرایط خوبی قرار ندارد و همین موضوع در جذب کمکهای مردمی نیز تاثیرگذاشته است.

وی با اشاره به عید سعید فطر تصریح کرد: مددجویان این مرکز همه مستحق دریافت این وجه شرعی هستند و ما امیدواریم که مردم شهرستان دارالمومنین و مناطق اطراف از این فرصت برای یاری رساندن به این مرکز خیریه استفاده کرده و ما را یاری کنند.

اکرمیان گفت: ما شماره حساب‌های آسایشگاه را از طریق رسانه های متعدد منتشر کرده ایم و مردم می توانند با استفاده از این شماره حسابها فطریه خود را واریز کنند.

مدیر آسایشگاه گلابچی گفت: خوشبختانه برخی از سنت‌های نیکو در کاشان در حال گسترش است که امیدواریم با همکاری اهالی رسانه این سنتها فراگیر و نهادینه شود؛ مثلا در ایام کرونا برخی از خانواده های داغدار هزینه‌های مراسم‌های ترحیم عزیزانشان را به این آسایشگاه اختصاص دادند. در ماه مبارک رمضان نیز کسانی که به دنبال انجام خیرات و به جا آوردن سنت افطاری بودند این مرکز را برای انجام این فریضه انتخاب کردند که همه اینها نشان دهنده تغییر نوع نگاه شهروندان و گسترش کنشهای متمدنانه در دارالمومنین است.

مشکات آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.