آغاز احداث اولین پروژه سرمایه‌ساز شهرداری مشکات

علی پیراینده شهردار مشکات خبر داد:

 

آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث کارخانه تولید قطعات بتنی شهرداری مشکات، امروز با حضور فرماندار ویژه و جمعی از مسئولان شهرستان کاشان برگزار می‌شود و پنج ماه دیگر مشکات شاهد افتتاح اولین پروژه‌ای است که می‌تواند برای شهرداری آن درآمد پایدار ایجاد کند.

اندیشه ایجاد درآمد پایدار برای نهاد مدیریت شهری، به همان سالهای آغازین افتتاح شهرداری برمی‌گردد؛ البته پیش از آن نیز، در زمانی که مشکان و محمودآباد هنوز روستا بودند، گروهی اعتقاد داشتند که باید برای دهیاری درآمد پایداری ایجاد کرد؛ با این تفاوت که در همه این سالها، اندیشه ایجاد منبع درآمد پایدار بیشتر به ایجاد زمینه برای احداث کارخانه در حریم مشکات و اخذ مالیات از آن معطوف بود.

18 سال پس از تاسیس شهرداری مشکات، علی پیراینده، مدیر جوانی سکان مدیریت شهری را در دست گرفته، روند احداث یک کارخانه تولید قطعات بتنی را برای شهرداری اجرایی کرده است.

این کارخانه، هم بخشی از نیاز شهرداری مشکات به جدول و سنگ فرش را تامین می‌کند و هم نگاهی به منطقه ویژه اقتصادی دارد تا با تامین بخشی از مصالح عمرانی این منطقه بتواند سرمایه‌ای را به شهرداری سرازیر کند.

علی پیراینده در گفتگو با مشکات آنلاین احداث این کارخانه را در چهارچوب ماده یک قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها دانست و گفت: در این کارخانه سنگ فرش سیمانی، جدول، لوله‌های سیمانی، بلوک سیمانی و جداره سیمانی قنات‌ها تولید می‌شود. ما دستگاه‌های این کارخانه را نیز به مبلغ یک میلیارد تومان خریداری کرده‌ایم و حتی بلوکهای مورد نیاز برای ساخت کارخانه را نیز خودمان تولید خواهیم کرد و همین کار، هزینه فعلا در هزینه ساخت کارخانه 40 میلیون تومان صرفه‌جویی کرده‌ایم.
پیراینده با اشاره به نزدیکی مراکز تولید ماسه به این کاخانه و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی مشکات تصریح کرد: این کارخانه برای هفت شهروند مشکاتی به صورت مستقیم و برای 40 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شغل می‌کند و گامی مثبت در مسیر استقلال مالی شهرداری است.

شهردار جوان مشکات معتقد است نزدیکی به منابع ماسه، نزدیکی به شهرک صنعتی بهارستان و همجواری با منطقه ویژه اقتصادی، نیاز شهرهای شمال استان اصفهان به تولیدات این کارخانه، نکاتی است که آینده روشنی را پیش روی اولین پروژه‌ای قرار داده که با هدف درآمد پایدار احداث می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.