آغاز ساخت پایگاه جاده‌ای هلال‌احمر در ابوزیدآباد

طرح ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در ابوزید‌آباد در آیینی با حضور فرماندار آران و بیدگل و جمعی از مسئولان شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌بن‌علی (ع) ابوزید‌آباد دومین پایگاه جمعیت هلال‌احمر در شهرستان آران و بیدگل است که با مساحت پنج هزار مترمربع ساخته می‌شود.

تقی رحمتی معاون جمعیت هلال‌احمر آران و بیدگل با اشاره به اعتبار اولیه 60 میلیون تومانی اجرای طرح، زیربنای این پایگاه جاده‌ای را ۲۰۰ مترمربع و زمان بهره‌برداری از آن‌را 2 سال آینده عنوان کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان نیز پنج‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی این پروژه گفت: یک هزار و 200 نفر نجاتگر داوطلب به صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر این استان مشغول فعالیت هستند.

داریوش کریمی افزود: این تعداد نجات‌گر داوطلب، دانش‌آموخته دوره‌های کاردانی به بالا در رشته‌های گوناگون دانشگاهی هستند که با گذراندن دوره‌های مقدماتی و تخصصی امداد و نجات در سطح پایگاه‌های هلال احمر استان اصفهان خدمت می‌کنند.

وی افزایش توان‌مندی و آگاهی مردم نسبت به حادثه‌ها را مهم‌ترین عامل پیشگیری برشمرد و موثرترین زمان برای کمک به آسیب‌دیدگان را 6 دقیقه عنوان کرد.

فرماندار آران و بیدگل نیز با اشاره به حادثه‌خیز بودن محور مواصلاتی بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته در روزهای آتی عملیات اجرایی طرح دو بانده‌کردن جاده ابوزیدآباد از سر گرفته خواهد شد تا بخشی از نگرانی‌ها در این زمینه کاهش یابد.

هم‌اکنون یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر در ابتدای جاده در دست ساخت آران و بیدگل- گرمسار به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد.

ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات آران و بیدگل در 40 کیلومتری جنوب شرقی آران و بیدگل قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.