آغاز مرمت مسجد جامع روستای تاریخی محمدآباد

مرمت مسجد جامع روستای تاریخی محمد آباد از توابع بخش مرکزی آران و بیدگل آغاز شد.

به گزارش صدا و سیما، رییس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: این طرح با تخصیص اعتباری حدود 100 میلیون ریال در مدت دو ماه اجرا می‌شود.

مجید نوری افزود: اجرای ختایی‌فرش کف، تراشیدن اندود کاهگل دیوارهای عمودی، اجرای اندود کاهگل و سیم‌گل دیوارهای عمودی، اجرای نماچینی قسمتی از لبه بام، اجرای اندود گچ و خاک و اندود گچ کشته نهایی مراحل اصلی عملیات مرمتی مسجد جامع روستای تاریخی محمدآباد است.به گفته نوری مسجد جامع محمد آباد مربوط به عصر ایلخانی است که در سال 1379 به شماره 3622 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل همچنین به صدور مجوز اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: در پنجمین نشست کمیته فنی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در سال 97 در استان اصفهان مجوز اولیه تاسیس 5 اقامت‌گاه شامل 4 اقامت‌گاه روستایی در روستای کاغذی و یک اقامت‌گاه در روستای قاسم‌آباد بخش کویرات آران و بیدگل مصوب و صادر شد.

135 اثر تاریخی و معنوی آران و بیدگل درفهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و از این نظر آران و بیدگل پس از کاشان دومین شهرستان از نظر ثبت آثار در استان اصفهان به‌شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.