آیین بزرگ‌داشت علامه قطب‌الدین راوندی در رواند برگزار شد

آیین بزرگ‌داشت علامه قطب‌الدین راوندی با حضور شخصیت‌های فرهنگی، مسوولان، روحانیون و عموم مردم در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای المهدی راوند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «محمدرضا صبوحی» استاد حوزه و دانشگاه در این آیین به تشریح ابعاد شخصیتی و جایگاه این روحانی برجسته پرداخت و گفت: این عالم برجسته جهان تشیع در زمینه‌های گوناگون علمی صاحب‌نظر بوده است.

وی افزود: تبحر در بیشتر رشته‌های علمی و فقهی و داشتن فهم عمیق و کامل از مباحث گوناگون، این روحانی بزرگ‌وار را به یکی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام مبدل کرده‌بود.

علامه قطب‌الدین ابوالحسین سعید بن هبه‌اله راوندی عالم بزرگ، محدث، مفسر، متکلم، فقیه، فیلسوف و تاریخ‌دان بزرگ شیعه قرن ششم، در راوند کاشان متولد شد در محضر روحانیون برجسته‌ای همچون شیخ ابوعلی طبرسی، عمادالدین طبری و سید مرتضی رازی کسب علم کرد و سپس به شهر قم رهسپار و در مدتی کوتاه از چهره‌های سرشناس شیعه شد.

از شاگردان این عالم برجسته می‌توان به نصیر الدین حسین بن سعید راوندی، ظهیرالدین محمد بن سعید راوندی، قاضی احمد بن علی بن عبدالجبار طوسی، قاضی جمال‌الدین علی بن عبدالجبار طوسی اشاره کرد.

از علامه قطب‌الدین بیش از 50 جلد کتاب با موضوعاتی همچون علم تفسیر، فقه، حدیث، فلسفه، کلام، به یادگار مانده است.

قطب راوندى 14 شوال سال 573 هجرى در شهر قم دار فانی را وداع گفت و در صحن بزرگ حرم حضرت معصومه(ص)به خاک سپرده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.