از نشان کاشان شهر ملی نساجی رونمایی شد

سی‌امین نمایش‌گاه ملی صنایع دستی میزبان نشست هم‌اندیشی نقش نشان‌های ملی در روند توسعه گردشگری منطقه فرهنگی کاشان شد.

در این نشست که با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، شهردار کاشان و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان و جمعی از فعالان قتصادی، گردشگری و هنرمندان صنایع دستی در سالن همایش‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، از لوح کاشان شهر ملی نساجی رونمایی شد.

همچنین در این آیین، از تلاش‌های هنرمندان نساجی سنتی کاشان آقایان محمد‌حسین دهقانی، محد بینوا، محمود تمتاجی، جمشید خداداد و خانم ریحانه نقوی با اهداء نماد شعربافی اصیل دیار کاشان تقدیر شد.

در این آیین مستند «دست، پا، بافته» اثر «بهروز غریب‌پور» که به گذشته درخشان هنر نساجی سنتی کاشان و مشکلات امروز این حرفه پرداخته، به نمایش در آمد و کتاب «زندگی‌نامه حسن تفضلی پدر نساجی سنتی ایران» اثر «فریدون شیرین‌کام» بازنمایی شد.

شهردار کاشان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، و رئیس اداره کاشان از جمله سخنرانان این نشست بودند که هر کدام ضمن اشاره به توان‌مندی‌ها و ظرفیت‌های تمدنی و فرهنگی اقلیم کاشان بر لزوم تقویت این بنیان‌ها تاکید کردند و کسب عنوان شهر ملی نساجی سنتی را برازنده کاشان دانستند.رونمایی از نشان کاشان شهر نساجی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.