اعتیاد عامل ۶۰ درصد طلاق‌های کاشان است

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کاشانسن معتادان دستگیرشده را بین ۱۵ تا ۶۰ سال اعلام کرد و گفت: اعتیاد عامل ۶۰ درصد طلاق‌های کاشان است.

به گزارش مهر، سروان محمدحسین تقوایی با بیان این‌که ۷۰ درصد دستگیرشدگان و زندانیان کاشان به نوعی مربوط به حوزه مواد مخدر هستند، تاکد کرد: اعتیاد مقدمه بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

تقوایی افزود: اعتیاد میتواند عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و جرائمی همچون قتل، خودکشی، سرقت، مفاسد اجتماعی و غیره باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان با بیان اینکه ماده مخدر گل بعد از تریاک بیشترین مصرف را در شهرستان کاشان دارد، توضیح داد: ماده مخدر گل یک ماده جدید نیست بلکه همان سرشاخه گیاه ماری‌جوانا و نوعی حشیش صنعتی محسوب می‌شود اما برخی ادعا می‌کنند که این ماده مخدر گیاهی بوده و اعتیادآور نیست که این موضوع کاملا غلط و حربه سودجویان با تبلیغ در سطح رسانه‌ها و فضای مجازی و حقیقی است.

به گفته وی: تبلیغات منفی از سوی سودجویان مبنی بر عدم اعتیادآور بودن، کاشت و برداشت آسان در محیط‌های ساده همچون باغچه، برخوردهای جدی در امر تهیه و توزیع سایر مواد مخدر، قیمت بالا در تهیه سایر مواد مخدر و غیره از جمله دلایل گرایش به ماده مخدر گل است.

تقوایی ضمن اشاره به آثار و ضربات سنگین روحی و جسمی به مصرف‌کنندگان ابراز داشت: در سال ۱۳۹۰ دومین ماده مخدر مصرفی در ایران شیشه بود اما در سال ۱۳۹۴ ماده مخدر گل بعد از تریاک جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و این بدین معنی است که از هر ۱۰۰ معتاد ۱۲ نفر گل مصرف می‌کنند.

وی ضمن اشاره به علائم مصرف ماده مخدر گل ابراز داشت: افزایش ضربان قلب، قرمزی دور چشم، خشکی دهان و گلو، تاثیر روی حافظه کوتاه مدت، حالت گیجی و عدم تمرکز و افزایش اشتها، تاثیر روی سیستم ایمنی و ایجاد مشکل تنفسی از جمله علائم مصرف مواد مخدر گل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.