اعلام آمادگی شهرداری مشکات برای همکاری با آبفا در اجرای پروژه فاضلاب

شهردار مشکات تاکید بر لزوم تامین آب منطقه ویژه اقتصادی، اجرای پروژه فاضلاب در این شهر را ضروری دانست و گفت برای همکاری با اداره آب فاضلاب کاشان در اجرای این پروژه آمده است.

 

«علی پیراینده» گفت: منطقه ویژه اقتصادی اصلی‌ترین شریان اقتصادی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل است که فعالیت آن می‌تواند نیاز این دو شهرستان به اشتغال در حوزه کشاورزی را نیز کاهش دهد.

 

وی افزود: احداث منطقه ویژه اقتصادی ضرورت اجرای پروژه فاضلاب شهری در این مشکات را بیشتر کرده و با توجه به شرایط بحرانی منطقه آمادگی داریم برای اجرای این پروژه با آبفا همکاری کنیم.

 

پیراینده گفت دشت مشکات یکی از بحرانی‌ترین دشتهای کشور است ولی متأسفانه تقریبا همه آب مصرفی آن، چه در حوزه کشاورزی و چه در حوزه صنعت از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

 

وی افزود: مسئولان باید به دنبال راهکاری برای جلوگیری از بحرانی‌تر شدن وضعیت آبی و آسیب ندیدن اقتصاد منطقه باشند. یکی از راهکارها، جایگزین کردن مشاغل آب‌بر با سایر مشاغل، اصلاح الگوی کشت و استفاده از پساب به جای استفاده از آب سفره‌های زیرزمینی است.

 

پیراینده گفت: موضوعات محیط زیستی و اقتصادی منطقه مدیریت شهری را مجاب می‌کند که حتی به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اجرای پروژه فاضلاب باشد.

 

وی افزود: انتظار ما این است که با توجه به شرایط مشکات و منطقه ویژه اقتصادی که مهمترین شریان اقتصادی دو شهرستان خواهد بود، مسایل آبی این شهر در اولویت قرار گیرد و هرچه سریعتر این موضوع وارد فاز عملیاتی گردد.

 

مشکات آنلاین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 اینستاگرام / تلگرام  / ایتا / بله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.