افتتاح نمایشگاه سماع خط در کتابخانه حضرت ولی عصر (عج) مشکات

نمایشگاه طراحی و نقاشی «سماع خط» همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج) در ساختمان مرکزی کتابخانه حضرت ولی عصر مشکات افتتاح شد.در نمایشگاه سماع خط، بیش از هشتاد اثر هنری از «سعید بوجار آرانی» از ۲۸ اسفند ماه در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.
آثار مجموعه سماع خط بازنمایی تصویری از اندیشه‌های شاعرانه و ذوقی عرفان مولوی است مجموعه‌ای که با حفظ هویت شرقی و در عین گرایش به سادگی نمونه‌ای از هنر مدرن و مینی‌مال ایرانی است.
آثار طراحی و نقاشی ارائه شده در این نمایشگاه در سبک‌های مختلف هنری از قبیل طراحی با مداد معمولی، کنته و زغال طراحی، نقاشی با مداد رنگی و رنگ و روغن و نیز آثار جدید به سبک خاص با استفاده از قلم روترینگ، روان نویس های رنگی و ماژیک روی مقوای گلاسه معمولی شکل گرفته است.

 

رونمایی از تابلو آنات عرفانی اثر سعید بوجار آرانی در نمایشگاه طراحی و نقاشی کتابخانه حضرت ولی عصر مشکات
رونمایی از تابلو آنات عرفانی اثر سعید بوجار آرانی در نمایشگاه طراحی و نقاشی کتابخانه حضرت ولی عصر مشکات

در آیین افتتاح این نمایشگاه از تابلو «آنات عرفانی» رونمایی شد. این اثر از سری طر‌ح‌های سماع خط در ابعاد ۵۰/۷۰ سانتیمتر با تکنیک استفاده از قلم راپید روترینگ، ماژیک و روان نویس‌های رنگی روی مقوای گلاسه معمولی خلق شده است.
سعید بوجار آرانی در مراسم رونمایی از این اثر گفت: برای خلق این تابلو بیش از ۶۵ ساعت کار مفید صرف شده است.
بوجار آرانی دارای درجه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسس نخستین آموزشگاه آزاد هنری تجسمی در شهرستان آران و بیدگل با سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت در امر آموزش هنر است.

خلق بیش از ۱۵۰ اثر هنری در سبک جدید «فانتزی» از سری طرح‌های «سماع خط» و برگزاری نزدیک به ۲۰ نمایشگاه انفرادی در شهر آران و بیدگل، کاشان، دیگر شهرهای استان اصفهان و دیگر شهرستان‌های کشور از جمله فعالیت‌های هنری این هنرمند است.

بازدید از این نمایشگاه هر روز از تاریخ ۲۸ اسفند ماه ساعت 16 تا 19 برای عموم آزاد است.

 

این نمایشگاه به همت کتابخانه حضرت ولی عصر عج، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و آموزشگاه هنری آزاد سعید برگزار شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.