اگر مصوبات مدیریت بحران به‌موقع اجرایی می‌شد، آسیب کمتری رخ می‌داد

فرماندار کاشان، ضمن ابراز تاسف از آسیب‌های ناشی از سیلاب هفته گذشته منطقه گفت: علی‌رغم همه پیگیری‌ها و وظایفی که برای دستگاه‌ها در قالب مصوبات شورای مدیریت بحران پیش‌بینی شده، باز هم در برخی از موارد شاهد بروز خسارت هستیم؛ اگر مصوبات گذشته این شورا به‌موقع اجرایی می‌شد آسیب کمتری رخ می‌داد.

حمید‌رضا مومنیان در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تصریح‌کرد: باید دستگاه‌ها گزارش کتبی از میزان تحقق مصوبات شورای مدیریت بحران را اعلام کنند تا در مواقع بروز حوادث سهم و میزان قصور دستگاه‌ها مشخص شود.

مومنیان ضمن تاکید بر برآورد دقیق خسارات، یادآورشد: اگر از بار خسارات مردم کم نشده و جبران نگردد، باعث انباشتگی نارضایتی‌ها می‌شود، باید تلاش‌کرد برآورد خسارات در حوزه‌های مختلف کشاورزی و مسکونی و راه‌ها با دقت صورت پذیرد.

معاون استاندار ضمن تشکر از زحمات همه دستگاه‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، خواستار برگزاری نشست‌های مشترک مدیریت بحران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برای ساماندهی، طراحی و اجرای شبکه جامع کنترل، انتقال و مهار روان‌آب های ناشی از سیل در بالادست کاشان و پائین‌دست در آران و بیدگل شد.

وی افزود: این شبکه باید به گونه‌ای جامع طراحی شود تا بتواند بیشترین حجم آب را در هنگام وقوع سیل کنترل و هدایت کند.

پیگیری و تکمیل تغذیه آبخوان دشت کاشان در راستای احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی منطقه از دیگر نکات مورد تاکید رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان کاشان در این نشست بود.

شایان ذکر است این جلسه به منظور بررسی و برآورد خسارات سیل هفته گذشته و با حضور اعضای شورای مدیریت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و فرماندار آران و بیدگل به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در سالن شورای مدیریت بحران شهرستان کاشان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.