بررسی راهکارهای استفاده زنان و مادران مشکاتی از خدمات بیمه تامین اجتماعی

فردا، به مناسبت روز زن برگزار می‌شود:

جلسه بررسی راهکارهای استفاده زنان و مادران مشکاتی از خدمات سازمان تامین اجتماعی، ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه فردا (چهارشنبه) با حضور رئیس شعبه تامین اجتماعی راوند در سالن کتابخانه حضرت ولی عصر عج برگزار می‌شود.

 

شهناز پرکاس با اعلام این خبر گفت: در پی درخواست جمعی از زنان مشکات برای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتن، از جناب آقای دکتر معماری دعوت شده تا به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن، در حضور زنان مشکاتی به تبیین ظرفیت‌های سازمان تامین اجتماعی برای خدمات‌دهی به زنان بپردازند. زنان مشکاتی می‌توانند با حضور در این جلسه، علاوه بر آشنایی با این ظرفیتها پرسشهای خود را نیز از آقای معماری بپرسند.

 

وی افزود: در اوایل دهه نود چند دوره کلاس زیر نظر اداره فنی و حرفه‌ای کاشان برای زنان مشکات برگزار شد که یکی از این دوره‌ها دوره قالیبافی بود. تعدادی از زنان حاضر در دوره توانستند از مزایای وام اشتغال‌زایی بهره‌مند شده و با هماهنگی‌های انجام شده برخی از آنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

 

پرکاس گفت: زنان مشکات از سابق تاکنون علاوه بر خانه‌داری در کنار مردان در تامین مخارج زندگی نیز مشارکت داشتند. امروزه با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی زنان همچنان آن رسالت خود را حفظ کرده‌اند؛ با این تفاوت که قالیبافی کمرنگ‌ شده و بعضا مشاغل دیگری جای آن را گرفته است. طبیعتا حق زنان است که بتوانند از بیمه که یکی از مزایای اشتغال است بهره‌مند شوند.

 

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم جلسه مشابهی را برای مردان مشکاتی برگزار کرده تا مشکلات آنان نیز در این حوزه مرتفع شود.

 

شعبه تامین اجتماعی راوند، از بدو تاسیس به صورت مستقل از کاشان فعالیت خود را آغاز کرده و مشکاتی‌ها برای انجام امور بیمه‌ای خود باید به این شعبه مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/حسنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.