به قوانین داخلی مجلس عمل نمی‌شود

مشکات آنلاین: نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از عدم اهتمام به قوانین داخلی مجلس بیان کرد: وقتی به این موضوع در مجلس توجه نشود دولت هم به قوانینی که برعهده دارد عمل نمی‌کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصل ٨٤ قانون اساسی و بند ١١ ماده ٢٢ آیین نامه مجلس  گفت: مجلس کجای امورات کشور است؟ تقریبا هر هفته مسئله‌ای اتفاق می‌افتد که به نوعی به سرمایه اجتماعی مجلس که اعتماد مردم است، لطمه می خورد؛ یکی از دلایل آن این است که ما به قانون داخلی مجلس عمل نمی کنیم.

وی افزود: در تاریخ ١٥ اردیبهشت سال جاری در صحن مجلس تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مصوب شده است که هنوز در کمیسیون اقتصادی مجلس نیامده است تا اعضای آن مشخص شوند. گزارش سقوط هواپیمای یاسوج پس از گذشت حدود یک سال و نیم هنوز منتشر نشده است. آیا نمایندگان نباید بدانند؟

حاجی دلیگانی ادامه داد: آقای رییس، پوشه‌ای را از دستوراتی که شما به عنوان رییس قوه در هنگام تذکر و یا اخطار داشته‌اید و اجرا نشده است تهیه کردم، تمام کارکنان مجلس و مجموعه باید به دنبال اجرای تصمیم مجلس و مقررات مصوب و مسائلی که شما مطرح می کنید باشند، وقتی به این موضوع در مجلس توجه نشود دولت هم به قوانینی که برعهده دارد عمل نمی‌کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.