بیش از دو تن فرآورده دامی فاسد در کاشان معدوم شد/ فروش مرغِ زعرفانی ممنوع

در راستای اجرای طرح ساماندهی عرضه سالم و بهداشتی مرغ در سطح شهرستان کاشان، بیش از دو تن فرآورده‌ دامی فاسد شناسایی و معدوم شد.

 

«مسعود خاندایی»معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری کاشان با اعلام این خبر گفت: عرضه فله‌ای قطعات مرغ به‌ خصوص قطعات موسوم به زعفرانی ممنوع است، شرایط عرضه تحت نظارت کامل بوده و به کمک مصرف‌کنندگان با هرگونه تخلف به ‌شدت برخورد می‌کنیم.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نیز در این خصوص گفت: درپی بازدید کارشناسان نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی شبکه دامپزشکی کاشان از مراکز عرضه این فرآورده‌ها، بیش از دو تن کتف و بال مرغ فله و 580 کیلو سایر فراورده های خام دامی (گوشت قرمز وماهی ) به دلیل فاسد شدن و نداشتن بسته بندی و هویت بهداشتی  توقیف و معدوم شدند.

 

«عباس شاه میرزایی» گفت: این اقدام در راستای مصوبات کارگروه سلامت وامنیت مواد غذایی و در راستای همکاری با فرمانداری شهرستان مبنی بر برخورد با عرضه مرغ فله وزعفرانی در سطح شهرستان است. او  توضیح داد: بازرسی‌ها به صورت مستمر در راستای کنترل بهداشتی و حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان و تحقق شعار سلامت غذا از مزرعه تا سفره در طول سال ادامه دارد.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان از مردم خواست گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و دارای تایید دامپزشکی تهیه نمایند تا سلامت گوشت تضمین شده و مشکلی برای آنان پیش نیاید.

 

وی یادآور شد: در موارد مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره 1512 تماس حاصل نموده و به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.