تاکید رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان بر تقویت رسانه‌های محلی

«سعید ضابطی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بر ضرورت تقویت رسانه در «جنگ ترکیبی» تاکید کرد و گفت: امروزه در معادلات جهانی تاثیرگذاری رسانه‌ها از بمب اتمی بیشتر است و ما وظیفه داریم که به سمت تقویت زیرساختهای لازم برای داشتن رسانه‌های قوی حرکت کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در جمع برخی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای مشکات تصریح کرد: متاسفانه رویکرد رسانه‌ای به گونه‌ای است که همواره به دنبال پاسخ دادن به مطالبی هستیم که در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود؛ درحالی که با تقویت رسانه‌های داخلی باید فضا به سمت جریان سازی این رسانه‌ها سوق پیدا کند.
وی افزود: در این دوره تاکید داریم که مرجعیت خبری رسانه‌های محلی و رسمی منطقه فرهنگی کاشان را تثبیت کنیم. فعالان این رسانه‌ها شناسایی و از مسئولین خواهیم خواست که با رسانه‌های رسمی شهرستان در تعامل باشند.
ضابطی تاکید کرد: کاشان برای توسعه نیازمند رسانه‌های محلی قوی است. برای داشتن رسانه های قوی هم باید مسئولان شهرستان نگاه حمایت گرانه و تعاملی با رسانه های داشته باشند و هم باید رسانه ها و خبرنگاران با تکنیک‌ها و ابزارهای روز دنیا در این حوزه آشنا شوند. لذا آموزش یکی از موضوعاتی است که در این دوره مورد حمایت اداره فرهنگ و ارشاد خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بر ضرورت توجه به سایر مناطق شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته، آنگونه که شایسته بوده است، به روستاها و شهرهای کوچک کاشان توجه نشده و فعالیتهای فرهنگی و هنری معطوف به خود کاشان بوده است.

حال آنکه باید به توسعه متوازن در کل شهرستان اندیشید. در ایام ماه مبارک رمضان تلاش کرده ایم محوریت برنامه‌های قرآنی ما روستاهای اطراف بود و همچنان این رویکرد ادامه پیدا می کند.
ضابطی بر لزوم فعال شدن شورای فرهنگ عمومی در مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: باید در جهت عملیاتی شدن مصوبات این شورا گام برداریم.

 

مشکات آنلاین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 اینستاگرام / تلگرام  / ایتا / بله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.