تمام هزینه‌های جشنواره کتاب کودک توسط بخش خصوصی تامین شده‌است

دبیر نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان گفت: ویژگی اصلی این جشنواره که از 22 تا 25 آذرماه جاری در کاشان برگزار می‌شود، مشارکت بخش خصوصی در اجرای جشنواره است ‌و تمام هزینه‌های آن که نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده، توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.

به گزارش کاشان آنلاین اکبر رضوانیان، شنبه ۱۷ آذرماه ۹۷ در نشست رسمی شورای اسلامی شهر افزود: بحمدلله اکثر ارگان‌ها و نهادهای شهر در امر برگزاری مطلوب جشنواره اعلام مشارکت کرده‌اند، بنابراین پیشنهاد من به شهردار این است که ترتیبی اتخاذ کنند که مانند جشنواره فیلم کودک اصفهان و تئاتر کودک همدان، این جشنواره نیز برای همیشه به نام کاشان ثبت و در این شهر برگزار شود.

وی با بیان این‌که حضور بیش از ۵۰ نویسنده و شاعر مطرح کشور در حوزه کودک و نوجوان از جمله مصطفی رحماندوست و مرادی کرمانی در این جشنواره مسجل شده است یادآور شد: مقرر شده است تا این بزرگان با هماهگی آموزش و پرورش در زمان جشنواره بتوانند در برخی مدارس کاشان به عنوان مدرس برخی از کارگاه‌های شعر و قصه‌نویسی کودک حضور یابند.

رضوانیان با اعلام مشارکت دو موسسه مردم‌نهاد انجمن نویسندگان کتاب کودک و نوجوان و مؤسسه لاک‌پشت پرنده در این رویداد ادامه داد: هماهنگی برگزاری 18 کارگاه تخصصی از جمله تصویرگری کتاب کودک، شیوه‌های داستان‌نویسی و قصه‌گویی، شیوه‌های ترویج کتاب‌خوانی برای نابینایان و .. 6 جشن امضای کتاب نیز انجام شده است. ضمن این‌که حضور یک نویسنده برجسته‌ی چینی در حوزه کتاب کودک و در جمع میهمانان، به این جشنواره جنبه‌ی بین‌المللی داده است.

دبیر جشنواره با اعلام عبارت ” آب ” به موضوع جشنواره افزود: برترین‌های نویسنده و تصویرگر کتاب کودک از سال 90 تا 97 که در این بخش تاکنون 50 اثر به دبیرخانه ارسال کرده‌اند، در این جشنواره انتخاب و معرفی می‌شوند و همچنین پنج کتاب به عنوان کار اول در حوزه کودک و در بخش” صدای پای آب» برگزیده و معرفی و اثر آن‌ها نیز توسط یک پشتیبان منتشر خواهد شد.

وی از همه هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های گردشگری شهر به عنوان حامیان جشنواره یاد کرد و یادآور شد: این حمایت قطعا خواهد توانست به رونق گردشگری و بالارفتن زمان پیک پذیرش گردشگری به بالای ۷ ماه در سال در کاشان کمک کند، علاوه بر این صندوق اعتباری هنر، ساربوک و موسسه ازنو، مرکز هنرهای نمایشی، آبفا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر حامیان جشنواره هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.