توصیه های بهداشتی جهت کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به وضعیت پیش رو آلودگی هوا و گرد و غبار توصیه نمود مردم در خانه یا محیط‌های بسته بمانند و درها و پنجره‌ها را بسته نگهدارند.

دکتر دهقانی، عوارض آلودگی هوا را برای گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، سالمندان، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی زیان‌بارتر دانست و خاطرنشان کرد اگر ناگزیر به حضور در هوای آزاد هستند، ضمن استفاده از ماسک مناسب، زمان فعالیت را به حداقل کاهش دهند. وی ماسک مناسب در افزایش آلودگی هوا را N95 یا FFP2 معرفی کرد و گفت: در صورت دسترسی نداشتن به این ماسک‌ها، ماسک‌های کاغذی برای کاهش ورود گردوغبار به ریه‌ها موثرند.

دکتر دهقانی جهت روزهایی که آلودگی هوا در محدوده تهدید و یا خطر است بیان کرد: کلیه افرادی که بیماری های قلبی به خصوص تنگی عروق کرونر، نارسایی قلب، اختلالات ریتم و فشارخون بالا دارند توصیه می شود از محیط های با آلودگی بیشتر دور شوند و اگر فرد با نارسایی قلبی دچار تنگی نفس شدید شد، بهتر است به اورژانس مراکز تخصصی که پزشک مقیم قلب دارند مراجعه کنند و فرصت درمانشان را از دست ندهند. همچنین به افراد به ویژه مبتلایان به مشکلات تنفسی توصیه می‌شود از ورزش در فضای باز مانند پیاده‌روی در پارک در زمان آلودگی هوا خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان در انتها افزود: در هنگام طوفان و بادهای شدید اجسام معلق مانند گلدان و اشیا رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری نمایند. شیشه‌های خودرو در زمان آلودگی هوا را بالا نگه دارید، از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نکنید. همچنین عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی و عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی، دوری از پنجره‌، وسایل هادی برق و انرژی، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است که در خانه هستند.

 

انتهای پیام/حسنی

مشکات آنلاین را در اینستاگرام دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.