جوان امام حسنی، به دیگران آزار نمی‌رساند

امام جمعه مشکات در جشن تکلیف نوجوانان پسر این شهر تصریح کرد:

جشن تکلیف نوجوانان پسر مشکات همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) توسط کانون امام علی (ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اسدی، امام جمعه شهر مشکات احترام به حقوق انسانها را یکی از ویژگی‌های بارز امام حسن مجتبی (ع) دانست و گفت: حضرت با وجود آنکه امام معصوم و فرزند شجاع‌ترین افراد یعنی حیدر کرار بود هیچگاه نسبت به دیگران فخرفروشی نداشت و با همه با تواضع برخورد می‌کرد.

وی با انتقاد از رفتارهایی که باعث آزار و اذیت حیوانات می‌شود، ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) با آن جایگاه و مقامی که داشتند، موقع غذاخوردن مشاهده کردند که سگی به ایشان نگاه می‌کند. حضرت یک لقمه برای خود می‌گرفتند و یک لقمه نیز جلو آن سگ می‌گذاشتند. اما متأسفانه امروزه گاهی مشاهده می‌شود که در کوچه و خیابان برخی با این حیوانات رفتار مناسبی ندارند.

امام جمعه مشکات عبادت الهی را سبب کسب آبرو و اعتبار دانست و گفت: متاسفانه برخی در جامعه امروز به دنبال آنند که عبادت را کوچک کرده و نسل جوان را از بندگی خداوند متعال دور نگه‌ دارند. اما در همین ماه مبارک  رمضان دیدیم که بزرگترین فوتبالیست‌ها در قلب اروپا در مسابقات حساس، برای لحظاتی دست از مسابقه کشیده و روزه خود را افطار می‌کنند. در ورزشگاه‌ها برای مسلمانان سفره افطار پهن شد.

حجت الاسلام اسدی وقت شناسی را لازمه پیشرفت در تحصیل جوانان خواند و افزود: تلفنهای هوشمند بخش زیادی از وقت جوانان ما را به خود اختصاص داده است. جوانی که کنکور را پیش رو دارد، باید بتواند وقت خود را مدیریت کند و الا با مشکل روبرو می‌شود. کسی که دائم گوشی موبایل در دست دارد، نمی تواند آنگونه که شایسته است، بر روی درس تمرکز کند.

در پایان این مراسم نوجوانان نماز جماعت را در مسجد جامع برگزار و سپس در ضیافت افطار شرکت کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.