حمایت صندوق قرض الحسنه ولی عصر از هزار شهروند کاشانی

موسسه خیریه حضرت ولی عصر (عج) کاشان در سال ۱۳۷۰ توسط جمعی از فرهنگیان و با حمایت و سرپرستی آیت الله خراسانی (ره) با هدف کمک به نیازمندان تاسیس شد. این موسسه، پس از ۳۲ سال فعالیت، هم اکنون به یکی از شناخته‌شده‌ترین موسسات خیریه منطقه فرهنگی کاشان تبدیل شده روزانه تعداد زیادی از نیازمندان برای رفع نیاز خود به آن مراجعه می‌کنند.

ماشاء الله بخردی، مدیرعامل موسسه خیریه ولی عصر (عج) در گفتگو با کاشان فردا، درباره فعالیتهای این موسسه گفت: حمایتهای ما از خانواده‌های محروم تک بعدی نیست، بلکه در زمینه‌های معیشت، فرهنگی و آموزشی، درمان، تامین جهیزیه، وام قرض الحسنه و حتی برگزاری کلاسهای آموزشی به منظور توانمندسازی افراد فعالیت داشته‌ایم.

وی افزود: در سالیان گذشته ۵۲۰ خانواده نیازمند را شناسایی کرده‌ایم که با توجه به جمعیت هر خانوار مجموعا ۹۴۴ نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که بر اساس توان موسسه به صورت ماهیانه به آنان کمک می شود.

خدمات فرهنگی و آموزشی مؤسسه

بخردی گفت: یکی از اهداف و دغدغه‌های مهم موسسه ایجاد مدارس و مراکز فرهنگی به منظور هدایت و تربیت استعداد دانش آموزان واجد شرایط بوده است؛ لذا سال ۱۳۸۵ دبیرستان پسرانه نور دانش با کمک خیران راه‌اندازی شد. پنج سال بعد با توجه به استقبال خیران از این طرح دبیرستان دخترانه شهید نجابت فعال شد. دو سال بعد شاهد راه اندازی دبیرستان پسرانه کریم و در سال ۱۳۹۴ شاهد راه اندازی مدرسه دوره دوم ابتدایی دخترانه عزیزی بودیم.

وی افزود: در این چهار آموزشگاه، علاوه بر اجرای برنامه‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش، تشکیل کلاسهای تقویتی، جبرانی، پیشرفته و برگزاری اردوهای علمی، ورزشی و تفریحی، خدمات جانبی درمانی و معیشتی نیز به دانش آموزان تقدیم می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت ولی عصر ادامه داد: عملیات احداث یک مدرسه ابتدایی خیریّه دخترانه دیگر نیز از سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت۱۳۰۰ متر مربع توسط یکی از خیران شهر آغاز شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح آن باشیم.

 

خدمات دارویی و درمانی

بخردی گفت: با توجه به بالا بودن رقم هزینه ها، عدم برخورداری برخی مددجویان از خدمات بیمه ای، کمبود داروهای لازم، افزایش هزینه های بیمارستانی و مستأصل بودن مددجویان مؤسسه تأمین هزینه‌های درمانی به مددجویان توسط مؤسسه از جمله دغدغه های اصلی بوده است.

وی افزود: خوشبختانه برخی از پزشکان و مراکز درمانی شهر با موسسه همکاری کرده و امیدواریم پزشکان بیشتری به گروه همیاران این موسسه ملحق شوند تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مددجویان ارائه کنیم.

 

برگزاری دوره‌های کارآفرینی و مهارتی

بخردی گفت: توانمندسازی خانواده‌های مددجو و آموزش مهارتهای فنی و کمک در جذب بازار کار از اهداف موسسه است. به همین منظور با انعقاد تفاهم نامه با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید موسویان، دوره‌های مهارتی را برای خانواده‌ها و دانش آموزان مدارس موسسه راه اندازی کرده ایم؛ مثلا برای مددجویان خانم در محل موسسه دوره آموزش خیاطی برگزار کردیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق خیریه ولی عصر عج کاشان افزود: کلیه هزینه های این صندوق توسط مردم و خیران تامین می شود. برخی از خیران به صورت ماهیانه مبالغی را پرداخت می کنند و برخی نیز صدقات خود را به موسسه می دهند. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش تعداد نیازمندان، مراجعات به موسسه هم بیشتر شده و امیدواریم با کمک خیران بتوانیم پاسخگوی این مراجعات باشیم.

 

مشکات آنلاین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 اینستاگرام / تلگرام  / ایتا بله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.