دانشگاه فرهنگیان آران و بیدگل افتتاح شد

مشکات آنلاین: در آیینی با حضور طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور دانشگاه پردیس فرهنگیان آران و بیدگل افتتاح شد.

محسن صانعی  در آئین افتتاح دانشگاه فرهنگیان آران و بیدگل اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان آران و بیدگل با ساختمانی که فرمانداری در اختیار دانشگاه قرار داده و با تجهیز توسط مسئولان دانشگاه فرهنگیان و شهرداری آران و بیدگل راه اندازی شده است.

وی افزود: این دانشگاه در سال نخست تأسیس خود به آموزش افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند خواهد پرداخت و از سال ۹۹ به پذیرش دانشجو معلمان پسر اقدام خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز در این آئین با اشاره به تأسیس راه اندازی مراکز علمی در شهرستان دارای پتانسیل بالایی مانند آران و بیدگل ابراز داشت: افتتاح این دانشگاه گام مهمی در راستای تربیت قشر فرهنگی و همچنین دانشجویان برجسته در این شهرستان دارد.

۶۰۰ هزار معلم در آستانه بازنشستگی هستند

سید جواد ساداتی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر کشور با کمبود ۶۰۰ هزار معلم که در آستانه بازنشستگی قرار دارند روبرو است و همین امر مسئولان وقت را بر آن داشته تا هر چه سریع‌تر کمبود نیروهای خود را از طریق تربیت فرهنگیان در دانشگاه و آزمون استخدامی برطرف کند.

وی با اشاره به عدم توجه برنامه ریزی در ارتباط با کمبود نیرو در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش افزود: این کمبود نیرو باید در همان زمانی که ظرفیت مراکز تربیت معلم را کاهش می‌دادند توجه مسئولان را بر می‌انگیخت.

 

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.