رتبه نخست فرمانداری‌‌ کاشان در بین فرمانداری‌های استان

زهرا مهدی‌پور: جلسه شورای اداری شهرستان کاشان، عصر چهارشنبه ۲۳ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با حضور جمعی از مسئولان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

فرماندار کاشان در این نشست در سخنانی توسعه علم و دانش را از اهداف اولیه انقلاب عنوان کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی به دنباله توسعه دانش بنیان است و در ده سال اخیر مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید زیادی داشته است.

«حمید‌رضا مومنیان» مجموع نمره‌ی فرمانداری کاشان را از 1000 نمره 993 بیان کرد و افزود: رتبه نخست را در بین فرمانداری‌های استان، و در سطح کشور نیز وضعیت خوبی داریم.

مومنیان افزود: فرمانداری کاشان در برگزاری انتخابات، دو انتخابات برگزار کرده که بدون چالش‌ترین انتخابات بود که حتی یک صندوق هم باطل نشده‌است.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش سرانه ورزش، به خصوص در مناطق حاشیه‌ایی شهر اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 50 روستا دارای خانه ورزش شدند و 15 خانه ورزش دیگر امسال به تعداد آن‌ها اضافه شده‌است.

فرماندار کاشان‌ با تاکید بر این‌که در حوزه صادرات سعی بر آن بوده که تولید صاحبان صنایع، محصولات قابل صادرات باشد اضافه‌کرد: 33 درصد صادرات استان متعلق به کاشان است.

پیش از سخنان فرماندار، «عباس زراعت» رئیس دانشگاه کاشان، در سخنانی، با اشاره به این‌که کاشان در دوران صفویه بهترین موقعیت را داشته و این موقعیت در دوره قاجار لطمه شدیدی دیده، دوران کنونی را نیز دوران افول کاشان دانست و گفت: اوضاع ما در سال ۱۳۴۸ خیلی بهتر از دوران کنونی بوده است، و در حالی که همسایگان ما در حال توسعه هستند، ما وضعیت خوبی در کاشان نداریم.

زراعت با یادآوری رتبه دوم کاشان در خدمات و رتبه ۱۵ در فناوری دانش بنیان در سطح استان، تاکید کرد: کشاورزی و صنعت اساس تجارت کاشان را تشکیل می‌دهند و اوضاع کاشان را در این دو حوزه مناسب نیست.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به این‌که تنها ۸ رصدخانه مدل رصدخانه بین‌المللی «کامو» در دنیا وجود دارد خاطرنشان ساخت: با توجه به این‌که آسمان و هوای پاک این ناحیه دلیل ایجاد این رصدخانه در این منطقه بوده،‌ ما می‌توانیم از ظرفیت این رصدخانه برای جذب گردش‌گر استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: دانشگاه کاشان در بین 2800 دانشگاه ایران، جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور است.

زراعت، توسعه فن‌آوری‌های دانش‌بنیان و عرضه پتانسیل‌های کاشان به جهان را مهم‌ترین راه توسعه کاشان برشمرد.

در این نشت از چند تن از مدیران و مسئولان شهرستان تجلیل بعمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.