زنی که در ابیانه تک‌خوانی کرد، احضار شد

دادستان نطنز گفته پس از وصول گزارش «هنجارشکنی» یک گروه گردشگری در ابیانه از ناحیه مرجع انتظامی، دستور احضار زن خواننده و راهنمای گردشگران را صادر کرده است.

جمعه گذشته 27 اردیبهشت، دختر جوان شیرازی در جمع گروهی از گردشگران ابیانه به تک‌خوانی پرداخت. ویدئوی این تک‌خوانی در فضای مجازی به صورت وسیع منتشر شد.

مرتضی باصریان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نطنز در گفت‌وگو با فارس، نطنز را «شهر اولیاء الله» خوانده و گفته است: قطعاً این حرکت‌ها موردپذیرش مردم شهرستان نطنز و دستگاه قضایی نیست.

با وجود اینکه این زن در شبکه اینستاگرام خود حدود 200 ویدئو با این مضمون‌ها به اشتراک گذاشته‌ شده است، ما اولین شهرستانی هستیم که به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادیم و قطعاً جلوی این هنجارشکنی‌ها باقدرت و قوت و بر اساس قانون خواهیم ایستاد.

 برای جلوگیری از بروز چنین اقداماتی در آینده نزدیک جلسه‌ای با مسؤولان مرتبط و ذی‌ربط خواهیم داشت و بدیهی است در صورت مشاهده دوباره این قبیل حرکات و رفتارهای هنجارشکن در اماکن تفریحی و تاریخی شهرستان نطنز و احراز قصور از هرکدام از متولیان، دادستانی بدون اغماض با این مسؤولان برخورد خواهد کرد.

تذکر گشت میراث فرهنگی به گروه جنجالی

سیداحمد نجیبی مسئول پایگاه میراث فرهنگی روستای تاریخی ابیانه درباره این برنامه گفته است: هفته گذشته یک گروه گردشگر به ابیانه آمدند. در ساعت‌های بعد از ظهر در محله هرده یا پایین ده ابیانه این برنامه اجرا شد و زمانی که عوامل یگان حفاظتی پایگاه میراث فرهنگی و عوامل دهیاری ابیانه در حال گشت‌زنی در سطح روستا بودند به این جمع برخورد می‌کنند و با وجود اینکه وظایف و اختیارات قانونی جهت ورود به چنین موضوعی را نداشتند در قالب نهی از منکر اقدام به تذکر کردند و خواستار خاتمه برنامه شدند که این تذکر باعث تمام شدن برنامه می‌شود.

بلافاصله بعد از اخذ گزارش با همکاری پایگاه و دهیاری شماره پلاک اتوبوس و شماره تماس راهنمای گردشگران به دست آمد و برای پیگیری به مراجع ذیصلاح ارائه شد.

با توجه به اینکه روستای تاریخی ابیانه دارای یک بافت مردمی تاریخی و مذهبی است و مبتنی بر اصول سنتی فرهنگ ایرانی بنا شده است، رویکرد ما در خصوص گردشگری ابیانه، گردشگری فرهنگی است.

این رفتارها بیشترین خسارت را به بافت تاریخی و هنجارهای اجتماعی ابیانه می‌زنند؛ مردم روستا انتظار دارند حضور گردشگران باعث توسعه ابیانه در همه جهات باشد نه اینکه با پایمال کردن هنجارهای اجتماعی، آسایش روانی و اعتقادات مذهبی مردم را تحت تأثیر قرار دهند، این حداقل انتظار ما از گردشگری فرهنگی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.